2500 جوان قزوینی از مهارت‌های کارآفرینی بهره‌مند شدند

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قزوین اشتغال‌پذیری را از وظایف مهم این معاونت برشمرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ جوان قزوینی تاکنون از مهارت های کارآفرینی و زندگی که براساس تفاهم نامه منعقد شده بین این اداره کل با جهاد دانشگاهی صورت گرفته، بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر اسلامی‌صدر روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی از نماینده‌های تشکل‌های مردم نهاد استان در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، افزود: اشتغال‌پذیری از وظایف حوزه جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان است و همه ما موظفیم بر آموزش‌هایی که منجر به کارآفرینی می‌شود، تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و سوادآموزی، حضور و مشارکت موفق جوانان استان در رویداد ملی “نما” با موضوع اشتغال دانشجویی توسط معاونت جوانان پیگیری می‌شود.

اسلامی‌صدر با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال‌ جاری، اظهار کرد: تلاش داریم جشنواره برترین‌های تولید را در حوزه ورزش طی هفته تربیت بدنی برگزار کنیم.

وی به مصوبات انجام شده در جلسه های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسات مقرر شد اداره‌ کل ورزش و جوانان با هماهنگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نسبت به تهیه دستورالعملی در زمینه ازدواج جوانان و ارسال پرونده آنها به دستگاه‌های زیربط اقدام کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اعلام برنامه‌های هفته ازدواج به اداره‌کل ورزش و جوانان، تجلیل از فعالان حوزه ازدواج در هفته ازدواج توسط این اداره‌ کل و تولید محتوای فرهنگی با موضوع ازدواج توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر مصوبات جلسات گذشته بود.

فعالیت ۲۰۰ رسته مشاغل خانکی در استان قزوین

دبیر شبکه کارآفرینی سازمان های مردم نهاد قزوین در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ رسته مشاغل خانگی در سطح این استان در حوزه مختلف فعالیت دارند.

ابوالفضل رستگار با اشاره به طرح پیشنهادی زنجیره ارزش پوشاک بانوان، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد تولیدات خانگی در کشور، مساله پوشاک دارای موضوعات چند وجهی می باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه، نماینده‌های سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین به بیان مشکلات و دغدغه‌های تشکل مورد نظر خود پرداختند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا