صدور چهار مجوز باشگاه کارآفرینان نوجوان در گیلان

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از صدور چهار مجوز باشگاه کارآفرینان نوجوان خبر داد و گفت: این مجوزها به مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی استان در راستای ترویج و توسعه کارآفرینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گیلان اعطاء شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی اظهار کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ و آموزش‌های کارآفرینی برای گروه سنی دانش آموزی فعالیت می‌کنند و مراکز مشاوره که موفق به دریافت این مجوز می‌شوند می‌توانند به مدت یکسال گواهی‌نامه این باشگاه را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در این باشگاه‌ها در حوزه کارآفرینی برای رده‌های سنی کودکان و نوجوانان آموزش‌هایی ارائه می‌کنند که دستاورد آن می‌تواند ایجاد خلاقیت و نوآوری، افزایش ضریب کارآفرینی و ترویج فرهنگ آن در راستای توسعه اقتصادی کشور از طریق ایجاد کسب و کارهای جدید باشد.

آقاجانی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۵۶ مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی، ۱۸ مرکز شتاب‌دهنده، ۱۱ مرکز فضای کاری اشتراکی و ۱۱ کافه کارآفرینی در استان از این اداره کل مجوز فعالیت اخذ کرده اند.

وی با بیان اینکه اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت صدور مجوزهای نهادهای کارآفرینی برای نخبگان و مخترعین استان در درگاه ملی مجوزها (G۴B)آماده است، گفت: این مجوزها شامل مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی، شتاب‌دهنده، فضای کاری اشتراکی و کافه کارآفرینی است که برای نخبگان و مخترعان از این درگاه صادر می شود.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد : مراکز خدمات مشاوره کارآفرینی به کلیه صاحبان ایده، استارت آپ ها، کارآفرینان در همه مراحل کسب وکار مشاوره لازم را ارائه داده و نقش هدایتگری دارند. مرکزشتاب‌دهنده نیز گونه ای از مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی هستند که گروهی از کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ ها) را از زمان شکل‌گیری ایده، تحت حمایت خود گرفته و ضمن تامین سرمایه پیش از آغاز (pre-seed)، در ازای درصدی از سهام، که معمولا کمتر از ۱۰ درصد می‌باشد، به ارائه خدمات شتاب دهندگی به منظور افزایش ضریب موفقیت کسب و کارهای نوپا (استارت آپ‌ها) می‌پردازند.

آقاجانی در مورد کافه کارآفرینی نیزگفت: “کافه” مکانی عمومی است که امکان برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان، دولت، سرمایه گذاران، صاحبان ایده و دانشجویان را تسهیل کرده و امکان شکل گیری شبکههای سیال بین افکار مختلف برای خلق نوآوری را به وجود می آورد.

وی خاطر نشان کرد: مرکزفضای کاری مشترک هم یکی از انواع خدمات کارآفرینی است که در آن فضای فیزیکی شامل تجهیزات و ملزومات کاری و اداری نظیر دسترسی به اینترنت پرسرعت با هزینه اندک به صورت مشترک در اختیار افراد یا تیم های ایده ‌پرداز و کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها) قرار می دهد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان یاد آوری کرد : از شهریور ۱۴۰۰ لغایت شهریور ۱۴۰۲ تعداد ۵۸ رویداد ترویجی کارآفرینی با کمک دانشگاه ها و مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی در استان برگزار شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا