بهروز رحیم‌زاده: آمار اشتغال و اطلاعات کارجویان شفاف خواهد شد

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی سامانه ملی رصد اشتغال منجر به شفافیت در آمار اشتغال و اطلاعات کارجویان می شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، بهروز رحیم‌زاده اظهار کرد: سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی راه اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه گفت: این سامانه بستری برای شفاف‌سازی آمارهای اشتغال در هر استان فراهم می‌کند و فرصت‌های شغلی موجود به طور روزانه در آن رصد می‌شوند تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، امکان بهره برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها فراهم شود.

رحیم زاده در ادامه شفافیت آماری، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذاری در حوزه اشتغال را از ویژگیهای سامانه ملی رصد اشتغال ذکر کرد گفت: ساز و کار نظارت بر فرصت‌های شغلی در سامانه رصد بر سه فرایند نظارت پیامکی، تماس تلفنی و حضوری مبتنی است و بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی و خدمات اشتغال در سامانه رصد ملی به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف ایجاد این سامانه بیان کرد: سامانه جست‌وجوی شغل وزارت کار با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت افزایش اشتغال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد:ازطریق این سامانه، کارفرماهایی که نیاز به نیروی کار دارند در سامانه ثبت‌نام کرده و سپس به کاریابی‌هایی که در کشور فعالیت دارند متصل شده و درخواست خود را برای اخذ نیروی کار به ثبت می‌رسانند.

وی افزود:علاوه بر این کارجویان نیز می‌توانند پس از ورود به سامانه نیازهای شغلی هر منطقه را بررسی و با اتصال به کاریابی موردنظر، شغل مناسب خود را با هزینه‌ اندک پیدا کنند.

رحیم زاده گفت: بر اساس اعلام دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار، از ابتدای خردادماه تا ۲۰ مردادماه امسال ۲۹ هزار درخواست شغلی مربوط به کارجویان در سامانه ثبت شده است وپنج هزار و ۷۲۳ کارفرما در آن ثبت‌نام کردند.

وی افزود: تا مردادماه امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سامانه جست وجوی شغل به ثبت رسیده، ۱۸ هزار و ۱۳۸ معرفی‌نامه صادر و ۶۰۰۰ نفر به کار گمارده شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل هدف از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل را برطرف کردن نیاز کارفرمایان و کاریابی‌ها به شناسایی نیروی کار، گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان، کارجویان و کارفرمایان، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و دسترسی به اطلاعات صحت‌سنجی شده هر دو طرف بازارکار توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا