۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان پرداخت شد

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: در سه ماهه اخیر بیش از ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش استان پرداخت شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پارک علم و فناوری، بابک سوری، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی که در ادبیات بودجه‌ریزی با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شناخته می‌شوند، بخش قابل توجهی از بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و جهت‌گیری کلان اقتصاد کشور در این مسیر، این امکان فراهم شده، 10درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به پارک علم و فناوری کردستان اختصاص یابد.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان بیان کرد: در سه ماهه اخیر بیش از 56 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی در قالب اعطای تسهیلات هدفمند به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش استان پرداخت شده که از این میزان 150 شغل تمام وقت و بادوام برای حداقل 4 سال ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار در استان اخذ تضمین شد.

به گفته وی امید است با ایجاد این میزان اشتغال مستقیم بتوانیم در پایین دست خود تا بیش از 3 برابر این تعداد مشاغل مرتبط ایجاد کنیم.

سوری خاطرنشان کرد: همچنین، از محل این منابع پارک علم و فناوری کردستان نسبت به افزایش سرمایه خود در صندوق پژوهش و فناوری استان اقدام کرده که به واسطه این امر امکان حمایت بیش از پیش از شرکت‌هایی که با خطرپذیری به عرصه تولیدات با ارزش افزوده بالا ورود می‌کنند، محقق شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا