درباره تولید شغل و کارآفرینی با استفاده از هوش مصنوعی

محققان سعی می‌کنند با تفکر درباره موارد مصارف هوش مصنوعی، آن را بیشتر از دیروز در خدمت بشریت دربیاورند و بر خلاف نگرانی‌ها درباره این که هوش مصنوعی شغل انسان‌های زیادی را نابود می‌کند، آن‌ها در صدد استفاده از هوش مصنوعی برای تولید شغل و کارآفرینی برای انسان‌ها هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، تصور کنید روزی برسد که هوش مصنوعی می‌تواند کیفیت آب را در دریاچه‌هایی که آب شرب شهر‌ها را تامین می‌کنند پیش بینی کند یا به دانشمندان کمک کند که میزان گردو غبار موجود در هوا را که یکی از ناشناخته‌ترین چیز‌ها در درک تغییر آب و هوا هستند اندازه گیری کنند. آیا می‌توانیم از هوش مصنوعی برای اندازه گیری ترکیبات پیچیده‌ای مانند جریان خون که در آن سلول‌های جامد درون پلاسمای خون پراکنده می‌شوند استفاده کنیم؟

یک دانشمند هندی قصد دارد با ترکیب دانش علمی به وجود آمده در طول قرن‌ها تحقیق با هوش مصنوعی به این سوالات جواب بدهد.

آنوج کارپاتنه که استاد دانشکاه علوم کامپیوتر کالج مهندسی است قصد دارد با حمایت مالی موسسه برنامه توسعه شغل و سرمایه گذاری روی مشاغل آینده یک رویکرد یکپارچه برای تسریع کشف علمی با استفاده از داده‌ها و دانش علمی را پیش ببرد. کارپاتنه سومین محقق حوزه علوم کامپیوتر است که موفق به دریافت این بودجه از طرف بنیاد فوق شده است.

تفکر عمیق‌تر درباره موارد مصارف هوش مصنوعی

پیشرفت‌ها در زمینه هوش مصنوعی مانند نرم افزار‌های چت جی پی تی همچنان تیتر اول خبر‌های این روز‌ها را تشکیل می‌دهند و محققان بسیاری سعی می‌کنند تا با تفکر عمیق‌تر درباره موارد مصارف هوش مصنوعی آن را بیشتر از دیروز در خدمت بشریت دربیاورند و بر خلاف نگرانی‌ها درباره این که هوش مصنوعی می‌تواند شغل انسان‌های زیادی را در دنیا نابود کند آن‌ها در صدد استفاده از هوش مصنوعی برای تولید شغل و کارآفرینی برای انسان‌ها هستند.

جعبه سیاه امروز 

اما در این میان مشکلی وجود دارد. بهترین مدل‌های یاد گیری عمیق مورد استفاده در این روز‌ها هنوز یک جعبه سیاه به شمار می‌روند؛ و تفسیر و درک نحوه کار کردن آن‌ها دشوار است. شاید این برای کاربرد‌هایی که در آن‌ها نتیجه مهمترین است مانند پیشنهاد فیلم در نتفلیکس مطلوب باشد. اما در دانش که در آن هدف توضیح علت و معلول مشاهدات است، این می‌تواند مضر باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا