بهره‌مندی ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان از ۷۰ نوع خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان از ۷۰ نوع خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی امروز در چهل و هفتمین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه کشاورزی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: اکنون حدود ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور تشکیل شده که این شرکت‌ها از بیش از ۷۰ خدمت صندوق بهره‌مند می‌شوند.

بغدادی گفت: بخش زیادی از اکوسیستم فناوری و نوآوری را شرکت‌های غیر دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند که نمونه آن شرکت‌های استارت آپی و هسته‌های فناور مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد هستند.

وی با بیان اینکه برای تقویت شتابدهنده‌های دانش‌بنیان بسته‌های حمایتی تعریف کرده‌ایم، اظهار کرد: این بسته حمایتی شامل تسهیلات سرمایه بذری، تسهیلات ودیعه رهن، سرمایه در گردش، خدمات بلاعوض برای توانمندسازی و مشاوره، توسعه بازار و هم سرمایه گذاری می‌شود.

وی گفت: اکنون صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان ۹۱ میلیارد تومان در ۹۳ طرح با ۲۷ شتاب دهنده دانش‌بنیان در طرح «هم سرمایه گذاری» مشارکت داشته و تلاش کرده تا سرمایه بذری استارت‌آپ‌ها را تامین کنند.

وی افزود: ۶۹ صندوق پژوهش و فناوری هم ایجاد شده به گونه‌ای که در همه استان‌ها و همه دانشگاه‌های مادر کشور حداقل یک صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا