روح الله دهقانی فیروزآبادی: برگزاری رویداد نکست به آینده‌نگری شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه باید ذهنیت شرکت‌های دانش‌بنیان را برای نگرش به آینده ترغیب کنیم، گفت: برگزاری رویدادهایی مانند «نکست» می‌تواند به آینده‌نگری شرکت‌ها کمک کند.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در نشست خبری جایزه «نکست» (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) با تبریک روز داروساز گفت: یکی از بزرگترین افتخارات کشور، شرکت‌هایی هستند که تلاش‌های زیادی انجام داده اند، اما این تلاش‌ها کمتر لمس می‌شود. امروز در کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران وجود دارد دانشمندانی در آزمایشگاه و شرکت‌ها با تولید دارو‌های مورد نیاز کشور فضا را طوری طراحی کردند که تحریم‌ها محسوس نباشد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در این دوره به توازن و تناسب متمرکز است، گفت: همه برنامه‌های این معاونت با هدف توازن و تناسب برگزار می‌شود. این حمایت‌ها در دو زاویه ابعاد و اندازه شرکت‌ها و زمان هستند.

معاون علمی، فناور یو اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه ما نباید از آینده شرکت‌ها غافل شویم، گفت: اگر امروز خواستار کشوری فعال در عرصه علم و فناوری هستیم باید به فکر آینده بود. یکی از برنامه‌هایی که می‌توان به واسطه آن به فکر آینده بود، جایزه نکست است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به برگزاری رویداد جایزه ملی فناوری نکست گفت: هدف از برگزاری نکست این است که ذهنیت شرکت‌ها را برای نگرش در آینده ترغیب کنیم.

وی اضافه کرد: به واسطه این جایزه، شرکت‌های پیشران با هزینه‌های پژوهانه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور می‌توانند به محصول چند سال آینده خود فکر کنند.

به گزارش آنا، جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) به شرکت‌های برگزیده فعال در عرصه فناوری‌های نوظهور اعطا می‌شود.

شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های زیست فناوری، هوش مصنوعی و میکروالکترونیک و ارتباطات می‌توانند در این مسابقه و رویداد که آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

به برگزیده نخست ۵ میلیارد تومان و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، برگزیده دوم ۳ میلیارد تومان و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و به برگزیده سوم ۲ میلیارد تومان و ۶ میلیارد توامن تسهیلات اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا