دریافت تاییدیه‌های تجهیزات و ملزومات دانش‌بنیان سلامت تسهیل خواهد شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این معاونت تسهیل کننده ارتباط مجموعه‌های دانش بنیان و فناور با دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها است، گفت: در این راه تلاش داریم تا با هم‌افزایی و برگزاری جلسات با حضور طرفین، موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان در دریافت تأییدیه‌های لازم از دستگاه‌های دولتی را برطرف کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی از شرکت‌های شایان فناوران آمیتیس، زیست تخمیر، فراطیف پویا، آریاطب فیروز و توان پژوهان بازدید کرد و با متخصصان این شرکت‌ها به گفت‌وگو نشست.

وی در این بازدیدها ضمن آشنایی با آخرین دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌ها، شنونده دغدغه‌ها و مشکلات فعالان این شرکت‌ها بود و دستورهای لازم را برای حل مشکلات و رفع موانع فعالیت آنان صادر کرد.

دهقانی در حاشیه این بازدید با اشاره به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در تامین پیشرفته‌ترین نیازهای فناورانه کشور اظهارداشت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سطح برترین شرکت‌های جهانی قرار دارند و امروز بخش قابل توجهی از نیازهای فناورانه حوزه سلامت توسط این شرکت‌ها تامین می‌شود ضمن اینکه در بازارهای بین المللی حرف‌های جدی برای گفتن دارند.

رییس بنیاد ملی نخبگان، تلاش و عزم جدی متخصصان جوان و دانش آموخته این شرکت‌ها را انگیزه‌بخش دانست و افزود: توانمندی متخصصان جوان شرکت‌های دانش بنیان انگیزه بخش است و من از مشاهده تلاش و اراده آنها انرژی و انگیزه می‌گیرم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با اشاره به عزم جدی این معاونت برای هموارسازی مسیر پیش رو و حذف موانع رشد شرکت های دانش‌بنیان افزود: در مسیر رشد شرکت‌های دانش بنیان، موانعی وجود دارد که در بازدیدهای امروز بخشی از این مشکلات بیان شد. در معاونت علمی تلاش داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در راستای رفع این مشکلات گام برداریم.

دهقانی با اشاره به نقش معاونت علمی به عنوان بازوی اجرایی ریاست جمهوری در حوزه علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور گفت: معاونت علمی در حقیقت تسهیل کننده ارتباط مجموعه‌های دانش بنیان و فناور با دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها است. در این راه تلاش داریم تا با هم‌افزایی و برگزاری جلسات با حضور طرفین، موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان در دریافت تأییدیه‌های لازم از دستگاه‌های دولتی را برطرف کنیم.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی به دلایل مختلف از جمله بازارهای اختصاصی که در برخی از قسمت‌ها وجود دارد، پیچیدگی‌های بیشتری موجود است که در کارگروه‌های مختلف از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواسته شده تا سازوکارهای دریافت تأیید و مجوز شرکت‌های دانش بنیان و فناور تسهیل شود البته اتفاقات خوبی در حوزه تسهیل فرایندها در حال وقوع است.

دهقانی، علاقه‌مندی عده‌ای به واردات و منافع حاصل از آن را یکی از عوامل مانع تراشی و فضاسازی علیه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: برای رفع این مشکل و تعارض منافع نیز برنامه‌های جدی در معاونت علمی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به هماهنگی و تسهیل‌گری برای تسریع در وصول مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان از دستگاه های دولتی گفت: در این زمینه راهکار کوتاه مدت، پشتیبانی و اعتبار ضمانت طلبکاری هاست. به این صورت که شرکتی که طلبی از یک دستگاه دارد، به واسطه این طلب از ضمانت تسهیلات برخورد خواهد شد. راهکار بلند مدت این موضوع نیز پیگیری تجمیعی مطالبات است.

دهقانی اضافه کرد: در پیگیری تجمیعی مطالبات شرکت های دانش‌بنیان، مجموعه‌ای که با دسته ای از مطالبات شرکت‌های دانش بنیان رو به رو است، مورد مطالبه معاونت علمی قرار خواهد گرفت تا با این همکاری، تسریع در پرداخت این مطالبات صورت گیرد.

بازدید از اراضی توسعه ناحیه نوآوری پردیس در فاز ۳ نیز از دیگر بخش‌های این بازدید بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا