اولین محصول شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

دبیر ستاد توسعه زیست بوم فناوری گفت: دولت برای رفع مشكلات رقابت تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان چارچوبی را فراهم كرده تا با ترک تشریفات، شركت‌های دانش‌بنیان بتوانند برای اولین تولید خود كه همراه با توسعه دانش فنی است از تسهیلات ویژه استفاده كنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، محمدحسین مطلعی اردكانی دبیر ستاد توسعه زیست بوم فناوری در مصاحبه با رادیو درباره حمایت از تولید بار اول در زمینه دارو و درمان‌های نوین اظهار كرد: ما از یك طرف علاقمند بودیم كه نیازهایمان را در داخل و به صورت بومی تامین كنیم اما از طرف دیگر ارگان‌ها موظف هستند كه برای رفع نیازهایشان مناقصه برگزار كنند و همواره محصولات را با پایین ترین قیمت تهیه كنند.

او افزود: زمانی كه تولیدكنندگان تصمیم می‌گیرند محصولی را برای اولین بار تولید كنند متاسفانه این رویكرد مناقصه‌ای باعث می‌شود نتوانند با قیمت رقابتی در برابر تولید كنندگان خارجی اقدام كنند.

دبیر ستاد توسعه زیست بوم فناوری تصریح كرد: معاونت علمی و فناوری ریا ست جمهوری برای رفع این مشكل یك چارچوبی را فراهم كرده تا در این موارد ترک تشریفات صورت بگیرد و شركت‌های دانش بنیان بتوانند برای اولین تولید خود كه همراه با توسعه دانش فنی است از تسهیلات ویژه استفاده كنند.

مطلعی اردكانی گفت: ما باید حداكثر استفاده را از این مجرا و چارچوب قانونی برای توسعه داروهای نوین هم داشته باشیم و باید توجه ویژه كنیم به اینكه دنیا الان در یك مسابقه فناورانه در حوزه درمان به سر می‌برد و ما در معرض یك انقلاب زیستی هستیم و ستاد توسعه زیست فناوری عزم جدی دارد تا كشورمان به عنوان یك بازیگر جدی در انقلاب زیستی به ایفای نقش بپردازد.

دبیر ستاد توسعه زیست بوم فناوری اظهاركرد: یكی از مهم ترین شاخص‌ها در ارزیابی‌ها این است كه طرح پیشنهادی تولید بار اول، گسترش دهنده ظرفیت علم و فنای كشور باشد و مسیر كشور را در انقلاب زیستی پیش ببرد و شتاب ما را افزایش دهد. شاخص دیگر این است كه فناوری تولید در مقایسه با جایگزین‌ها برتری داشته و فناوری جوانی باشد.

مطلعی اردكانی گفت: انقلاب زیستی در ۱۰ سال آینده اثرگذاری اقتصادی سالانه ۴ تریلیون دلاری پیدا می‌كند و بنابراین خیلی ضروری است كه حمایت‌ها را به نحوی انجام دهیم كه در آینده یك بازیگر پررنگ اقتصادی باشیم. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا