فعالیت ۳۲ واحد فناور و دانش‌بنیان در بخش کشاورزی استان سمنان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به نقش دانش‌بنیان‌ها در کشاورزی و تامین امنیت غذایی، گفت: ۳۲ واحد فناور و دانش‌بنیان در بخش کشاورزی استان فعال است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا قاسمی ابراز کرد: شمار واحدهای دانش‌بنیان و فناور فعال در بخش کشاورزی استان سمنان با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ و حمایت و رویکرد دولت سیزدهم بیش از ۶ برابر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۵ درصد از هدفگذاری توسعه و تقویت دانش‌بنیان‌ها در استان به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ به بخش کشاورزی اختصاص داشت.

وی بیان کرد: تعداد واحدهای فناور و دانش‌بنیان فعال استان سمنان در بخش کشاورزی از پنج واحد به ۳۲ واحد افزایش یافته است.

قاسمی تصریح کرد: حفظ منابع پایه و پایداری تولید اولویت بخش کشاورزی و امنیت غذایی نیز ناظر بر این موضوع است و همراهی واحدهای فناور و دانش‌بنیان در بخش کشاورزی مولفه مهم در تحقق این راهبرد محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: واحدهای فناور و دانش‌بنیان بخش کشاورزی استان در زمینه‌های مختلف مانند بهینه‌سازی مصرف آب، افزایش بهره‌وری با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش حاصلخیزی و بهبود کیفیت خاک فعالیت دارند.

طبق گزارش‌ها بخش کشاورزی سهم ۱۷ درصدی در اشتغال و سهم ۱۸ درصدی در تولید ارزش‌افزوده در استان دارد.

قاسمی تاکید کرد: افزایش بهره‌وری کشاورزی نتیجه انتقال از نظام‌های تولید منبع محور به نظام‌های تولید دانش‌بنیان است و بر این پایه راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان یک ضرورت براب رشد و توسعه است.

وی افزود: تعدادی واحدهای فناور فعال در بخش کشاورزی استان سمنان با حمایت دولت سیزدهم به شرکت دانش‌بنیان ارتقا یافتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تشکیل کارگروه رصد دانش‌بنیان‌ها از جمله اقدامات برای بررسی مشکلات، حمایت و توسعه دانش‌بنیان‌ها در بخش کشاورزی استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۵٠ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا