افزایش 100 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه محقق اردبیلی

 رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این مرکز از سال گذشته پویایی خاصی به خود گرفته است ، طوری‌ که برای اولین بار فناور برتر کشور از این مرکز انتخاب شد و شاهد رشد ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دکتر نعمت هدایت روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرستان معاونت‌های رشد و نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری این دانشگاه از فعالیت بیش از ۱۳۰ واحد فناور در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: این واحدها برای توسعه فناوری و راه‌اندازی کسب ‌و کار از خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های مالی این مرکز بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تولید اشتغال آفرین، دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است و رسیدن به این هدف، اراده‌ای جمعی می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت مراکز رشد دانشگاهی اظهار کرد: مراکز رشد دانشگاهی جزو مراکزی هستند که می‌توانند در کنار مراکز تحقیقاتی یافته‌های علمی را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه مسیر راه برای ورود دانشگاه به اشتغالزایی و کارآفرینی از مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری عبور می‌کند، ادامه داد: مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه طی یک سال گذشته از شعار به عمل رسیده است.

دکتر مسعود اجری ، سرپرست معاونت رشد مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم با اشاره به رویدادهای برگزار شده در این مرکز طی یک سال گذشته، گفت: برگزاری مسابقات رباتیک، دریافت مجوز ایجاد کسب و کار و خانه رباتیک از فعالیت‌های بارز در این مرکز بوده است.

در این آیین احکام انتصاب امید غفارزاده به عنوان سرپرست معاونت نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و مسعود اجری به عنوان سرپرست معاونت رشد مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ابلاغ شد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا