۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعالیت دارند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درباره استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، «یونس پناهی»، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درباره اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت گفت: درصد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان که حدود ۲۰ درصد است در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که شامل شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که در حوزه مواد اولیه دارویی، تجهیزات پزشکی و دارو فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان اکثر براساس نیازهای وزارت بهداشت تولیدات خود را انجام می‌دهند که بعد از اخذ تاییدیه‌های لازم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر شرکت دانش‌بنیانی را سراغ ندارم که برای تولید تجهیزات یا فرآورده دارویی یا مواد اولیه مجوز دریافت کرده باشند اما مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

پناهی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت از محصولات این شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند، تاکید کرد: تمام شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت با وزارت بهداشت در ارتباط هستند و با تایید ما به آن‌ها مجوز داده می‌شود.

وی درباره صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت گفت: به این شرکت‌ها مجوز داده شده تا درصدی از تجهیزات، مواد اولیه و داروهایی که در ایران کمبود نداریم و مازاد داریم را صادر کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا