ثبت 556 اشتغال جدید در شمیرانات

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شمیرانات اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۶ اشتغال جدید در این شهرستان به ثبت رسیده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، فریبا حسن‌نژاد رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شمیرانات روز پنجشنبه در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شمیرانات با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ بایستی ۲ هزار و ۲۲۵ اشتغال جدید در سامانه رصد ثبت شود، اعلام کرد: همچنین ۲۱۱ مجوز مشاغل خانگی صادر شده که در این حوزه نیز با رشد ۱۵۰ درصدی روبرو هستیم.

در این جلسه که با ارائه گزارش ادارات عضو مبنی بر آمار ورود اطلاعات آن‌ها در سامانه رصد و تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ آغاز شد، مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات با اشاره به پتانسیل‌های فراوان حوزه گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: برخی ادارات بیش از آمار مصوب، ظرفیت ایجاد اشتغال دارند که می‌طلبد تلاش خود را محدود به تعداد ابلاغی نکرده و اهتمام لازم را در راستای اشتغال‌زایی برای شهروندان داشته باشند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز از سهمیه ۲۲۰ میلیارد تومانی سهمیه داریم استان تهران خبر داد و خطاب به مدیران اعلام کرد: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی وجود ندارد، و اگر این ظرفیت در شمیرانات ایجاد شود، تماماً اعتبار تخصیص یافته و جذب خواهید کرد.

حامد ویس کرمی تاکید کرد: در زمینه مشاغل خانگی بایستی تلاش مسئولان بر آن باشد، تسهیلات به شرکت‌های پشتیبان پرداخت شود تا از آسیب‌های متعدد فرد به فرد، که به سبب دشواری روند کار، احتمال از دست رفتن فرصت شغلی وجود دارد، پیشگیری کرد. تجربه ثابت کرده است، پرداخت تسهیلات به کارفرمایان ضمن کاهش هزینه و اشتغال‌زایی بیش‌تر، پایدارتر نیز خواهد بود.

وی همچنین ضمن تبیین راهکارهای اجرایی در راستای افزایش اشتغال‌زایی و آسیب‌شناسی در حوزه کارآفرینی، اعلام کرد: با توجه به استقبال و آمادگی مدیریت شمیرانات، طرح‌های مرتبط با زنجیره ارزش را به صورت نمونه در سطح این شهرستان اجرایی خواهیم کرد که در همین راستا دستگاه‌های اجرایی بایستی حمایت ویژه از کارآفرینان را در دستور کار داشته باشند.

شهرستان شمیرانات متشکل از چهار شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا