همایش استارت‌آپی با رویکرد صنایع دریایی در نوشهر برگزار شد

همایش رویداد استارت‌آپی ایده‌ها وطرح های خلاقانه رویداد با حضور اندیشمندان ، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان و با محورهای رویداد صنایع دریایی، فناوری اطلاعات، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، گردشگری دریایی و سلامت دریایی با حضور مقامات کشوری، استانی در محل تالار خوارزمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حسن خیریان پور معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران امروز در این همایش با اشاره به تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی لازم است بااستفاده از فناوری نوین و توسعه دانش‌بنیان به اهداف دست یابیم .

وی افزود: شرکتهای دانش بنیان در حوزه ارتقاء بهره‌وری، تعدیل هزینه ها، کاهش هزینه های تولید و صادرات محور کردن کیفیت محصولات تولیدی بسیار اثر گذار هستند و استفاده از فناوری نوین می تواند بهره‌وری را ارتقاء دهد.

خیریان‌ پور با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و معدن، گردشکری و صنایع دستی، خدمات فنی ومهندسی از فناوری نوین باید استفاده کرد، یادآور شد: ۸ مرکز رشد در شهرستان های مازندران ایجاد شده است همچنین از محل تسهیلات ارزان قیمت جزء دو بند “پ تبصره ۱۶” قانون  بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه فناوری وشرکتهای دانش‌بنیان در اختیار پارک های فناوری قرار داده شده است.

معاون اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: سال گذشته تعداد شرکتهای دانش‌بنیان از ۹۴ شرکت به ۱۲۰ شرکت رشد یافت، همچنین محصولات دانش‌بنیان از ۵۵۰ به ۶۶۰ محصول دانش‌بنیان ارتقاء یافت.

خیریان پور فرایند صدور مجوز برای دانش‌بنیان شدن شرکتها را طولانی دانست و خواستار تسهیل فرایند و تفویض صدور مجوز  به استانها شد و گفت: کسانی که می‌خواهند مجوز صادر کنند در استان مستقر شوند و شرکتهایی که ظرفیت دانش‌بنیان شدن دارند مجوز صادر کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا