افتتاح مرکز توسعه بیوتکنولوژی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری

مرکز توسعه بیوتکنولوژی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و وزیر علوم به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، مرکز توسعه بیوتکنولوژی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری با حضور روح‌اله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری افتتاح شد.

مرکز توسعه بیوتکنولوژی در دل ساختمانی ۷۵۰۰ متر مربعی در یکی از بخش‌های پژوهشگاه و در حالی فعالیت خود را آغاز کرده است که احیا، بازطراحی و آماده‌سازی ساختمان، توسط بخش خصوصی و فعالان فناور شرکت‌های مستقر در این مرکز، انجام شده است.

۷۰۰ متر مربع از ساختمان مرکز توسعه بیوتکنولوژی به آزمایشگاه شتابدهنده فناوری اختصاص دارد و آزمایشات بالینی، تخصصی و تحقیقاتی در این مجموعه انجام می‌شود. در فاز نخست این پروژه ظرفیت استقرار و اشتغال ۳۰۰ نفر نیروی انسانی که عمدتا از متخصصان حوزه زیست‌فناوری، سلولی و مولکولی و دارویی هستند فراهم شده و با راه‌اندازی فاز بعدی، این ظرفیت به ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

 ساختمانی که امروز به بهره‌برداری رسید، بیش از سه دهه بدون استفاده بوده و با سرمایه‌گذاری و تلاش فعالان بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

این مجموعه زیرساختی را برای کنار هم قرار گرفتن تمامی حلقه‌های زنجیره ارزش صنعت دارویی و زیست‌فناوری ایجاد کرده و قرار است پیوند میان ایده تا بازار را در حوزه دارویی، صنایع غذایی و واکسن‌های انسانی شکل دهد.

در حال حاضر ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در آن مستقر شده‌اند و مشغول فعالیت هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا