آغاز فعالیت ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان

مراسم رونمایی و معرفی ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مراسم رونمایی و معرفی ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان با حضور مسئولان ورزشی و غیرورزشی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم مهین فرهادی‌زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، زهره جعفری مدیر کل زنان و خانواده استانداری تهران و زهرا سلمان رئیس ستاد حضور داشتند. این ستاد با همکاری وزارت علوم، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، پژوهشگده ورزش ایران و استانداری تهران راه اندازی شده است.

سلمان: راه اندازی ستاد در راستای شعار سال است

رئیس ستاد نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان در ابتدای این مراسم گفت: باید از تمام دستگاه‌هایی که در خصوص راه اندازی این ستاد به ما کمک کردند، تشکر کنم. ایده‌های زیادی برای نوآوری و کارآفرینی در نظر داریم و در سطوح خُرد آن را به کار خواهیم گرفت تا در آینده بتواند الگویی در سطح کلان باشد. ستاد برای زنان طراحی شده چون زنان با چندین نقش در جامعه قشر توانمند ایران هستند.

وی ادامه داد: کار را برای زنان ورزشکار به گونه‌ای پیش خواهیم برد تا طرح‌های ما و دیگر سازمان‌های مرتبط به حل بسیاری از مشلات زنان ورزشکار کمک کند. طرح‌های دانشجویان خلاق و ایده‌پرداز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ما به دنبال شناسایی ویژگی‌های مثبت ورزش و ترویج آن در جامعه هستیم و زنان در این زمینه نقش مهمی دارند.

سلمان گفت: ما به دنبال ایفای نقش مشورتی برای افراد بالادستی هستیم. نقش زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست و ما اهداف خود را در قالب نشست‌های تخصصی ارائه خواهیم کرد. همچنین از طرح‌های فناورانه در حوزه زنان و ورزش حمایت خواهیم کرد و فرهنگ سازی و تروبج ایده‌های ورزشی از دیگر اهداف ما است.

وی گفت: همایش ما مربوط به داخل نیست و به دنبال بین‌المللی کردن آن هستیم و برای این کار، از ایده کارآفرین‌ها استفاده خواهیم کرد. همچنین شرکت و ایده پردازان را به سمت ورزش بانوان هدایت خواهیم کرد. همایش ما در قاب نمایش نیست بلکه باید خروجی همایش نیز برای مخاطب قابل لمس باشد.

رییس ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش زنان در پایان گفت: هنوز در گام اول هستیم و در آینده گام‌های بزرگی را بر خواهیم داشت تا این ستاد به الگویی برای دیگران تبدیل شود.

نصیری: ایده‌ها در ورزش زنان تبدیل به محصول می‌شود

مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اموز زنان و خانواده دیگر سخنران این همایش بود. وی گفت: این ستاد قصد و هدفش هم‌افزایی و یکپارچگی در بین وزارت ورزش و وزارت علوم است. در این ستاد هدف است که ایده‌های نوین بر حسب نیازهای جامعه طراحی شود و این در عصر فناوری‌های جدید بسیار اهمیت دارد. ورزش یک صنعت است و نخبگان زیادی دارد و ما باید از ایده‌های تبدیل به محصول که مورد حمایت وزارت علوم بوده است حمایت کنیم.

او گفت: صنعت ورزش در حوزه بانوان ظرفیت‌های زیادی دارد. می‌شود با این ستاد، انسجام خوبی ایجاد کرد. در وزارت علوم اتاق فکر بانوان وجود دارد که تمام جنبه‌های زندگی بانوان را بررسی می‌کنیم.

در ادامه این نشست، زهره جعفری مشاور استاندار تهران نیز گفت: بانوان ما هر زمانی اراده کردند پیش قدم بوده‌اند و ما عزم خود را برای حمایت از این عزیزان جزم کردیم. راه‌اندازی این ستاد، بخشی از اهداف ماست. کار ما هم‌افزایی سازمان‌های مختلف است.

وی ادامه داد: یکی از جامعه هدف ما، دانشجویان هستند که باید با فعالیت ستاد به خوبی آشنا شوند. همچنین ورزشکاران در نظرسنجی به ما کمک کنند تا تسهیل‌گری لازم برای فعالیت ورزشی بانوان ایجاد کنیم.

در حاشیه این مراسم از لگوی ستاد نوآوری و کارآفرینی زنان رونمایی شد. در این مراسم، شماری از کارآفرینان حوزه ورزش زنان سخنرانی کرده و به ارائه ایده پرداختند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا