بیش از ۹۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون ایجاد شد

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۵ درصد تسهیلات تکلیفی پیش‌بینی شده در تبصره ۱۸ قانون بودجه به تعاونی‌ها اختصاص خواهد یافت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، مهدی مسکنی، درباره آمار ایجاد اشتغال بخش تعاون اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۰ هزار تعاونی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد برابر آمارها ۱۰۱ هزار تعاونی فعال هستند. حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است و در راستای افزایش ظرفیت اشتغال تعاونی‌ها و با رویکرد توسعه بخش تعاون در سال گذشته ۹۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون به وجود آمد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سهم بخش تعاون از صادرات کل کشور در سال گذشته را ۱.۵ میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: صادرات بخش تعاون از مجموع کل صادرات غیرنفتی حدود ۲.۹ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ صادرات تعاونی‌ها ۲۰ درصد رشد داشته است.

مسکنی تاکید کرد: ما رویکرد افزایش بهره وری، توسعه صادرات، شبکه سازی و بازاریابی و فروش در تعاونی‌ها را به عنوان یک اولویت و اصل اساسی در وزارت تعاون پیگیری می‌کنیم.

وی از ابلاغ خط اعتباری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی به استان‌ها خبر داد و گفت: این اعتبار در مجلس به تصویب رسیده و شیوه نامه اجرایی آن از هفته قبل به استان‌ها ابلاغ شده است. همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال و در راستای تاکید رئیس جمهور مبنی بر ایجاد اشتغال به ویژه در بخش تعاون مقرر شده تا ۲۵ درصد تسهیلات تکلیفی از محل منابع جزء ۶ و ۷ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های تولید و اشتغال تعاونی‌ها اختصاص داده شود که پس از تصویب در شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استانی به تعاونی‌ها پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی نیز گفت: در حال حاضر سهم تعاون از اقتصاد حدود ۶ تا ۷ درصد برآورد می‌شود در صورتی که طبق قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ سهم بخش تعاون باید به ۲۵ درصد افزایش یابد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا