ضرورت تدوین اطلس شغلی در کشور توسط دانشگاه فنی حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر ضرورت تدوین اطلس شغلی توسط این دانشگاه در کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه اشتغال باید کار سیستمی در کشور انجام دهیم و بتوانیم یک اطلس مشاغل را طراحی کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر عرفان خسرویان در نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأکید بر ضرورت تدوین سند آمایش آموزش عالی گفت: ما باید از اکوسیستم صنعت، اشتغال و نیروی کار در دانشگاه درآمدزایی کرده و از طرفی نیز بانک فارغ‌التحصیلان را سامان‌دهی کنیم.

وی تصریح کرد: اولین چیزی که دانشگاه باید به آن فکر کند حوزه حکمرانی انرژی، آب، قوانین و سایر مسائل است بر این اساس مسئله حکمرانی نیز امر تقلیدی نیست و هر کشوری الگوی خود را دارد. به همین جهت در حوزه اشتغال باید کار سیستمی در کشور انجام دهیم و یک اطلس مشاغل را طراحی کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنین با بیان اینکه رؤسای این دانشگاه باید با اتاق بازرگانی و تولیدکنندگان رابطه تنگاتنگی برقرار کنند، گفت: اولویت دانشگاه ما گذراندن واحد درسی توسط دانشجویان نیست، بلکه شایستگی مهارتی از اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای است به همین جهت ما در دانشگاه تربیت تکنیسین را هدف‌گذاری کرده‌ایم؛ بنابراین باید برنامه‌هایمان را بر اساس این هدف بزرگ پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ما امروزه به حوزه صلاحیت حرفه‌ای نیاز داریم و باید آن را در اختیار بگیریم. به همین دلیل به مرکز یا معاونت صلاحیت حرفه‌ای نیازمندیم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دکتر خسرویان در پایان ضمن تأکید بر اهمیت مسئله اطلاع‌رسانی در راستای جذب حداکثری دانشجو و معرفی دانشگاه به مخاطبان، روابط عمومی‌ها را به ایجاد برقراری ارتباط با رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما ترغیب کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تبیین کنند و ترویج آموزش‌های مهارتی باید در ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و صدا و سیما در تمامی استان‌ها صورت گیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا