هادی رضازاده: پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌شمالی حدود ۲ برابر شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق در سه ماهه نخست سال جاری ۳۲۳ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲ برابر شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا،هادی رضازاده، اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۱۱۱ طرح خرد و کوچک پرداخت شد که بخش صنعت با ۱۵۱ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال بیشترین میزان تسهیلات را به خود اختصاص داد.

وی افزود: ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۹ طرح کشاورزی، ۱۴۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای ۴۲ طرح در بخش خدمات و مابقی نیز به طرح‌های درمان پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی عنوان کرد: این اعتبارات در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات و محرومیت زدایی و حمایت از صاحبان مشاغل پرداخت و برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرد.

وی بیان کرد: بیشتر این طرح‌های تولیدی و اشتغالزا در حوزه گل و گیاه، پوشاک، گردشگری، دامداری، کشاورزی و دانش‌بنیان است که با دریافت تسهیلات منجر به شغل های پایدار خواهد شد.

به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی؛ افزود: ۹۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت مشابه سال گذشته پرداخت شد.

وی بر مشاوره متقاضیان وام های اشتغالزایی نیز تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و به ویژه دامپروری بدلیل خشکسالی با چالش مواجه است که بیشتر متقاضیان را به سمت ایجاد طرح های گردشگری، صنایع دستی، پرورش قارچ، بوقلمون و طرح های مشابه هدایت شده اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی بر اجرای طرح روستای بدون بیکار و طرح یک روستا و یک محصول نیز تاکید کرد و گفت: اکنون در برخی از روستاها این طرح ها اجرا شده که باید فراگیر شود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا