لزوم توسعه قوانین و زیرساخت‌های کسب و کار برای ارتقا سطح نوآوری

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های لازم برای قوانین و مقررات ، همچنین کسب و کار را فراهم و همه را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم در حوزه نوآوری ارتقاء یابیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، سومین رویداد تانای استان (توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری) در حوزه صنعت و رویداد سرمایه گذاری تا ثریا شهرستان اسفراین با همکاری پارک علم و فناوری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و سپاه جوادالائمه (ع) استان به منظور همرسانی دستگاه‌های ارائه‌دهنده نیاز‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

مصطفی صفدری، مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف در همایش تانا (توسعه و ارتقا زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) صنعت که سیزدهم تیرماه در اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر رتبه ایران در دنیا در ارتباط با حوزه نوآوری ۵۳ است، رتبه ایران در تولید علم مناسب بوده و در جایگاه ۱۵ دنیا قرار دارد.

وی با طرح این سوال که چرا در حوزه نوآوری نتوانسته‌ایم همچون رتبه تولید علم پیشرفت کنیم، بیان کرد: این مشکل از حوزه فناوری نشأت نمی‌گیرد؛ چراکه ما در حوزه کسب و کار در رتبه آخر دنیا یعنی در جایگاه ۱۳۱ از ۱۳۲ کشور قرار داریم.

صفدری تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های لازم برای قوانین و مقررات ، همچنین کسب و کار را فراهم و همه را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم در حوزه نوآوری ارتقاء یابیم.

وی تصریح کرد: حوزه نوآوری همچون بازی فوتبال است که همه باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای رسیدن به یک هدف واحد تلاش کنند.

مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این رویداد ضمن اشاره به سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیاز‌ها) هدف از برگزاری رویداد‌های تانا را تشریح کرد و توانمندی مجموعه‌های صنعتی را با مثال‌هایی از نوآوری سیستمی بیان کرد و پیشنهاد کردند با توجه به ظرفیت‌های خوب حوزه صنعت به‌ویژه فولاد در شهرستان اسفراین، برگزاری رویدادی مانند تانا کمترین سطح همکاری پارک و صنعت است و پیشنهاد می‌کنم می‌توان یک مرکز رشد تخصصی این حوزه را به‌صورت مشارکت پارک علم و فناوری و صنایع ایجاد کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا