یعقوبعلی نظری: خراسان رضوی ۳۹ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرده است

استاندار خراسان رضوی گفت: طبق آمار انتشاری از مرکز آمار ایران خراسان رضوی ۱۰۶ هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد کرده است که رقم ۳۹ درصد از اشتغال کل کشور را شامل می شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در جشن خودکفایی هشت هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی افزود:طبق آمار استانی میزان اشتغال ایجاد شده ۱۱۶ هزار فرصت شغلی ثبت شده است که موفقیت خوبی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کمیته امداد ضمن انجام کارهای روبنایی به اقدامات زیربنایی از جمله توانمندسازی هم پرداخته می شود همچنین توزیع جهیزیه برای تشکیل خانواده و ایجاد اشتغال برای پایداری خانواده توسط کمیته امداد از اقدامات زیربنایی و فوق العاده مهم است.

وی در ادامه شهرستان کلات خراسان رضوی را دارای ظرفیت‌های فراوانی دانست و گفت: این شهرستان ظرفیتهای فراوانی دارد و می تواند به عنوان الگوی اشتغال در استان تبدیل شود.

اشتغال پایدار مانع مهاجرت از روستاها

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم گفت :توسعه روستا زمانی پایدار است که همراه با اشتغال پایدار باشد.

محمد حسین حسین‌زاده بحرینی افزود:در حوزه اشتغال آفرینی بسیار عقب هستیم و مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها به دلیل نبود امکانات زندگی نیست زیرا انقلاب امکانات را به روستاها رساند بلکه مشکل اصلی و عامل موثر در مهاجرت فراهم نکردن شغل پایدار برای روستاییان و فرزندان آنهاست.

وی تاکید کرد: شهرستان کلات را می توان به عنوان یک الگو برای اشتغال زایی با پرچمداری کمیته امداد معرفی کرد و طی ۶ ماه دیگر اخبار خوبی را در اشتغال روستایی این شهرستان خواهیم شنید .

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: از اقدامات خوب کمیته امداد در حوزه اشتغال آفرینی پیگیری مشاغلی است که در بازار مورد مطالبه است.

بحرینی افزود: اگر از رشته های شغلی تاسیس شده از سوی کمیته امداد حمایت مالی انجام شود خواهیم دید که این موفقیت بیشتر می شود.

وی اشتغال را رفع کننده محرومیت دانست و گفت: شغل آفرینی رمز محرومیت زدایی است که کمیته امداد به خوبی در این مسیر موفق بوده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا