فعالیت ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در استان بوشهر

ئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در استان بوشهر بیش از ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور فعال است که از این شمار ۳۰ واحد دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، رحمن دشتی عصر پنجشنبه در نشست با نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احداث فاز ۲ ساختمان پارک در طرح جامع عمرانی اکنون در حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار است از محل بودجه عمرانی اعتبار موردنیاز اتمام آن تأمین شود.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس اکنون ۹۶ میلیارد ریال بدهی به پیمانکار احداث ساختمان پارک دارد و حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث بخش‌های باقیمانده از پروژه نیاز دارد.

دشتی ضمن قدردانی از استاندار بوشهر بابت پیگیری تصویب اعتبارات مورد نیاز پارک علم و فناوری در دور دوم سفر هیئت دولت به استان، ابراز امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبارات مصوب شده، مشکل نقدینگی پروژه رفع شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: این استان در مجموع هفت مرکز رشد دارد که شامل مرکزهای بوشهر، گناوه، دشتی، دشتستان، کنگان، مرکز رشد مشترک با دانشگاه خلیج فارس است و مرکز رشد مشترک با علوم پزشکی بوشهر است مرکز رشد عسلویه نیز بزودی راه‌اندازی می‌شود.

دشتی ادامه داد: در استان بوشهر اکنون بیش از ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور فعال است که از این شمار ۳۰ واحد دانش بنیان محسوب می‌شود.

بوشهر در تولید جلبک رتبه نخست را کشور دارد

وی گفت: رسالت پارک جذب و پذیرش ایده‌ها توسط یک سری تیم‌ها به صورت شرکت و هسته هستند تا این واحدها پس از رسیدن به تراز بلوغ بتوانند با بازاریابی و تجاری سازی به صنعت کمک کنند.

دشتی تصریح کرد: در حال حاضر نگاه حمایتی صنعت نفت از حوزه دانش‌بنیان‌ها در حد انتظار نبوده و باید حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر بهای بیشتری به حوزه دانش‌بنیان بدهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه دانش‌بنیان عنوان کرد: این استان اکنون در تولید جلبک رتبه نخست کشور دارد به نحوی که برای ۷۵ درصد آن بازار وجود دارد.

دشتی اظهار کرد: با این وضعیت و مازاد تولید نسبت به ایجاد قطب صنایع پایین دستی جلبک اقدام شده و اکنون شرکت‌های دانش بنیان استان وارد تولید مواد غذایی و دامی از جلبک شدند.

وی یادآور شد: استان بوشهر همچنین قطب زیست فناوری و بویژه آبزی پروری است که در این حوزه نیز برای احیا شهرک زیست فناوری دلوار اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده است.

دشتی ادامه داد: استان بوشهر در صنایع خلاق و بومی بسیار قدرتمند بوده و شهرستان‌های استان از جمله گناوه، دشتستان و دشتی ظرفیت بالایی در بافت فرش و گلیم و صنایع خلاق و فرهنگی دارند که برای پیشبرد برنامه‌های این حوزه افق بسیار روشنی ترسیم شده است.

وی گفت: پارک علم و فناوری استان بوشهر تلاش می‌کند تا در حوزه‌های یاد شده نسبت به شکوفایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فراوان موجود در استان اقدام کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا