مجید دهقانی‌زاده: نرخ بیکاری بانوان یزد، چالش نخست بازار کار در استان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: با وجود کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری بانوان در استان در سال ۱۴۰۱، نرخ بیکاری این قشر همچنان چالش و اولویت اول بازار کار استان بوده و امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش بیش از پیش آن در استان باشیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مجید دهقانی‌‌زاده در چهارمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات دولت سیزدهم موجب بهبود شاخص‎های بازار کار در کشور و به تبع آن در استان شده است، اظهار داشت: استان یزد استانی خاص و متفاوت در عرصه تولید و اشتغال کشور است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در حالت عادی امکان پذیر نبوده و نیاز به تحولات فکری و عملیاتی دارد، افزود: بنا بر آمارهای رسمی کشور نرخ بیکاری استان بعد از گذشت هفت سال در سال ۱۴۰۱، تک رقمی شد و نرخ بیکاری مردان نیز به محدوده نرخ بیکاری طبیعی رسیده است.

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با تاکید بر اینکه بازار کار استان و ویژگی بیکاران آن کاملا متفاوت از بسیاری از استان‌های کشور است و نیاز به برنامه‌ریزی و اهتمام خاص دارد، گفت: جنس بیکاری در استان یزد عمدتا از نوع بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی و جامعه نخبگانی است.

دهقانی‌زاده، افزود: این معضل نیازمند اقدامات هوشمندانه در قالب حوزه‌های فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان است و انتظار می‌رود مجموعه دستگاه‌های ملی در این راستا استان را یاری کرده تا به زودی شاهد اتفاقات متفاوتی در استان باشیم.

وی در ادامه سخنان خود از اقدامات مجموعه صندوق کارآفرینی امید تشکر و قدردانی کرد و با توجه به رسالت، ماموریت و شرح وظایف این صندوق که عمده فعالیتش متمرکز بر پشتیبانی از حوزه‌های خرد و کوچک است، گفت: بخشی از حلقه گمشده در استان مربوط به همین موضوع بوده که بیشتر در شهرستان‌های کمتر برخوردار و مناطق حاشیه‌ای یزد شاهد هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال روستایی بهترین عملکرد را در مجموعه تسهیلات صندوق توسعه ملی داشته است، افزود: در حوزه تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور نیز یکی از عملکردهای مثبت متوجه این صندوق بوده است.

دهقانی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را می‌توان به صورت کمک‌های فنی و اعتباری در خدمت مستقیم تولید قرار داد، خواستار مساعدت صندوق کارآفرینی امید کشور برای عملیاتی شدن این موضوع شد و گفت: این اقدام می‌تواند کمک مهم و ارزشمندی برای رشد تولید در استان و الگویی برای سایر استان‌ها در کشور باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا