برنامه‌های دهه تولید و تجارت در سراسر کشور از 1 تیر ماه آغاز شد

ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت در اطلاعیه‌ای برنامه‌های امسال را که از اول تا دهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، اعلام کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، در اطلاعیه ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت که با محوریت وزارت صمت و با حضور تشکل‌های بخش خصوصی تشکیل شده آمده است:‌ جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن و روز اصناف نماد عینی عزم و تعامل دولت و بخش خصوصی برای تحقق شعار “ما می‌توانیم” است.

در تقویم رسمی کشور، روز یکم تیرماه به عنوان روز اصناف و دهم تیر روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده است. لذا در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در این ایام، تحت عنوان «دهه تولید و تجارت» فعالیت‌های گسترده و برنامه‌های متنوعی با همکاری مجموعه وزارت صمت و تشکل‌های خصوصی به اجرا درمی‌آید.

امسال با توجه به شعار سال، تبیین صحیح دستاوردهای ارزشمند این بخش که ماحصل تلاش‌های مجدانه تولیدکنندگان، اصناف، فعالان اقتصادی و همکاران وزارت صمت در سراسر کشور است، ضروری‌تر از گذشته است و به همین مناسبت، مراسم‌های مختلفی در سراسر کشور برای تقدیر از برترین‌ها در مسیر تحقق رشد تولید برگزار می‌شود.

تولید در بخش صنعت و معدن، حوزه‌ای فرابخشی است که نیازمند کمک و تلاش همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در بخش دولتی و خصوصی است و حضور مقامات کشور، وزرای مختلف، معاونان رئیس‌جمهور، حوزه‌های پولی و بانکی، نمایندگان مجلس و تشکل‌ها نشانی از عزم همه‌جانبه تمام بخش‌ها برای رشد تولید در سال جاری است.

رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای برنامه‌های دهه تولید و تجارت، امیدآفرینی و ارتقای انگیزه در مردم و ذینفعان این حوزه بوده و مشارکت همه نقش‌آفرینان این عرصه در برنامه‌های این دهه را می‌طلبد.

تجلیل از یک سال تلاش و کار فعالان تولید و صنعت و معدن و اصناف در روزی به نام اصناف و روزی به اسم صنعت و معدن و در دهه تولید و تجارت رقم می‌خورد.

مروری بر دستاوردهای سال گذشته و برنامه‌های آتی بخش صمت، تجلیل از واحدهای نمونه و چهره‌های شاخص و پیشکسوت صنعتی و معدنی، معرفی کسانی که قدم‌های موثری برای تولید و صنعت و معدن کشور برداشته‌اند و نیز تقدیر از چند طرح برتر، شهرک صنعتی و خوشه صنعتی از جمله برنامه‌های مراسم روز صنعت و معدن است.

در اطلاعیه ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت، عناوین ۱۰ روز این مراسم به شرح زیر اعلام شده است:

۱ تیرماه: روز اصناف

۲ تیرماه: روز تشکل‌ها

۳ تیرماه: روز تجارت و خدمات

۴ تیرماه: روز رسانه

۵ تیرماه: روز زیرساخت

۶ تیرماه: روز صادرات

۷ تیرماه: روز حمایت قضایی از تولید

۸ تیرماه: روز تولید

۹ تیرماه: روز معدن

۱۰ تیرماه: روز صنعت و معدن

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا