درباره تخفیف ۳۰ درصدی مالیاتی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در حوزه دانش‌بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اگر شرکت‌های بزرگ در صندوق‌های جسورانه سرمایه‌گذاری کنند تا ۳۰ درصد از معافیت مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا، محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع اعضای هیات مدیره کنسیرسیوم دیالیز ایران اظهار داشت: امروز سهم شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از تولید ناخالص داخلی یک درصد است اما بنا بر فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری و راهبردهای دولت مردمی، این سهم باید به پنج درصد برسد، لذا نقش شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، در صورتی که یک شرکت بزرگ دانش‌بنیان در یک شرکت کوچک دانش بنیان و فناور سرمایه‌گذاری کند تا ۳۰ درصد مبلغ سرمایه‌گذاری می‌تواند از اعتبار مالیاتی بهره‌مند شود.

خیاطیان خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس این قانون، اگر شرکت‌های بزرگ در صندوق‌های جسورانه سرمایه‌گذاری کنند تا ۳۰ درصد از معافیت مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد: امتیازات درنظر گرفته شده برای شرکت‌های بزرگ در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، باعث روی آوردن شرکت‌های بزرگ به امر تحقیق و توسعه و نیز سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا