کسب رتبه پنجم اشتغال کشور توسط استان البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از کسب رتبه پنجم کشوری این استان در گزارش شورای عالی اشتغال کشور خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، عبدالله دارایی اظهار کرد: در ارزیابی ترکیبی صورت گرفته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، استان البرز رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داد و این گزارش در حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای عالی اشتغال کشور قرائت شد.

وی بیان کرد: این ارزیابی در هفت بخش کارآفرینی، اشتغال اتباع خارجی، سیاستگذاری، دبیرخانه اشتغال، مشاغل خانگی، سرمایه گذاری و کاریابی‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: ارزیابی اخیر در حوزه کارآفرینی شاخص‌های چون راهبری باشگاه کارآفرینان نوجوان و صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات اشتغال و همچنین برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، تشکیل کانون کارآفرینان برتر رسمی و انجام اقدامات خلاقانه در راستای توسعه کارآفرینی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش اشتغال اتباع خارجی نیز شاخص‌های صدور و تمدید پروانه کار، بازرسی، الکترونیکی کردن خدمات و همچنین آموزش نیروی کار ایرانی توسط خارجی و تلاش برای جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای خارجی از جمله آنها بوده است.

دارایی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست گذاری نیز محورهای سیاست‌های فعال بازار کار کارورزی مشاوره‌های بیمه‌ای و در حوزه دبیرخانه اشتغال نیز شاخص‌های دستیابی به تعهد اشتغال، عملکرد داشبورد نظارت، بر عملکرد نظارت حضوری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به ارزیابی اخیر صورت گرفته، گفت: در بخش مشاغل خانگی مجوزهایی چون صدور مجوز مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال و کنترل و نظارت در بخش مشاغل خانگی، تشکیل تعاونی تأمین نیاز و در بخش سرمایه گذاری نیز اجرای بند الف تبصره ۱۸ و بند ب تبصره ۱۶ و قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری را شامل می‌شود.

وی گفت: یکی از دیگر شاخص‌های ارزیابی استان‌ها در حوزه توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال تحقق به‌کارگماری نیروی کار توسط کاریابی‌ها و صدور سهمیه کاریابی‌های استان بوده است که به فضل الهی و با تلاش همکاران عزیزم در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و البته حمایت‌های استاندار محترم و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان رتبه پنجم کشوری به این استان تعلق یافت که در تلاش هستیم این رتبه را به صدر جدول نزدیک تر کنیم و ارتقا بخشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا