کسب رتبه 18 در شاخص نوآوری توسط دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول رتبه ۱۸ را در شاخص دانشگاه کارآفرین و نوآور در سال ۲۰۲۲ کسب کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، دانشگاه مدیپول استانبول رتبه ۱۸ را در شاخص دانشگاه کارآفرین و نوآور در سال ۲۰۲۲ کسب کرد. این در حالی بود که دانشگاه مدیپول استانبول در سال ۲۰۲۱ در رتبه ۳۵ قرار گرفته بود.

به گزارش گروه مشاوره تحصیلی در ترکیه آرتان بورس تاپ، شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) از سال ۲۰۱۲ به منظور تشویق کارآفرینی و فعالیت های نوآورانه در دانشگاه‌ها و افزایش رقابت بین دانشگاهی، نوآوری و ارتقای رتبه بندی دانشگاه های کارآفرین و نوآور (GYÜE) داده های همه دانشگاه‌های ترکیه را مورد ارزیابی قرار می دهد.

همانطور که در منبع خبر اعلام شد، مالکیت فکری، همکاری و تعامل، مشارکت اقتصادی و تجاری سازی ۴ ویژگی است که دانشگاه های دارای شایستگی پژوهش علمی و فناوری بر اساس آن ارزیابی می شوند.

شاخص کارآفرینی و نوآوری یکی از شاخص‌های مهم در زمینه جذب دانشجویان برای کار در ترکیه است. این شاخص کمک می کند که بخش مهمی از دانشجویان حاضر در این دانشگاه‌ها بتوانند پس از طی کردن دوران تحصیل در دانشگاه جذب بازار کار شوند.

بر اساس نتایج «شاخص دانشگاه کارآفرین و نوآور ۲۰۲۲» که توسط شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه تهیه شده است، دانشگاه مدیپول استانبول در بین ۱۸ دانشگاه برتر قرار گرفت و نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۷ رتبه ارتقا یافت. بر اساس نتایج اعلام شده از سوی مصطفی ورانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه، دانشگاه مدیپل استانبول با مجموع امتیاز ۵۰,۴۹ در رتبه ۱۸ و در بین دانشگاه های خصوصی رتبه پنجم را کسب کرد.

این رتبه بندی بین ۵۰ دانشگاه کارآفرین و نوآور بر اساس ۲۳ شاخص در ابعاد صلاحیت پژوهشی علمی و فناوری، همکاری و تعامل و سهم اقتصادی و اجتماعی انجام شده است. دانشگاه مدیپول استانبول از نظر مشارکت اقتصادی و اجتماعی در این رتبه بندی بیشترین ارتقا جایگاه را داشته است. این دانشگاه در پنج سال گذشته در رتبه بندی دانشگاه‌های کارآفرین و نوآور حضور داشته و در آخرین رتبه بندی موفق شده است تا جایگاه خود را با ۱۷ پله ارتقا دهد.

بر اساس این گزارش، دانشگاهی که شاخص کارآفرینی و نوآوری را داشته باشد شرایط ورود به بازار کار حرفه‌ای و کسب درآمد را فراهم می‌کند. دانشگاه کارآفرین به دنبال آن است که تغییر قابل توجهی در شخصیت سازمانی دانشگاه ایجاد نماید تا موقعیت ایده آلی برای آینده به ارمغان بیاورد.

با توجه به تاثیر اقتصادی و اجتماعی دانشگاه کارآفرین بر جامعه، این نوع از دانشگاه خواهد توانست هم در زمینه آموزش و کیفیت به تعالی برسد. همچنین در زمینه پژوهش و هم در عرصه کارآفرینی و پرورش نیروی کارآفرین، از طریق ایجاد شغل، نقش دانشگاه در صنایع خاص، ایجاد شر‌کت‌های انشعابی، تولید دانش، به اشتراک‌گذاری دانش و ارائه فارغ‌التحصیلان ماهر، موثر واقع شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا