نیازهای فناورانه حوزه صنعت ساختمان تامین خواهد شد

با توجه به برگزاری سلسله نشست‌های ملی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان، نیازها و چالش‌های فناورانه این حوزه تامین می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، سلسله نشست‌های ملی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان از سوی معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و با هدف پاسخگویی به نیازها و چالش‌های فناورانه در سال جاری و در قالب الگوی نوآوری باز (Open innovation) به صورت حضوری برگزار می‌شود.

فناوری‌های حوزه آب و پساب، برق و الکترونیک، سازه و هوشمندسازی از جمله محورهای تعریف شده در برگزاری این سلسله نشست‌های ملی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان است.

همچنین از دیگر محورهای مطرح شده در برگزاری این سلسله نشست‌ها، معماری ایرانی – اسلامی، مصالح نوین ساختمانی و ایمنی HSE است.

از جمله رویکردهای مطرح دراین نشست می‌توان به عناوینی چون کاهش هزینه‌های ساخت، افزایش بهره‌وری، الگوی معماری ایرانی – اسلامی و صرفه‌جویی مصرف انرژی اشاره کرد.

در این رویداد در کنار بررسی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حاضر در نشست، به ارائه آخرین دستاوردهای گلوگاهی فناوری و نوآوری خود می‌پردازند.

این نشست نخستین رخداد از سلسله رویدادهای زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان است که در تاریخ ۲۴ خردادماه جاری توسط معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود و در نشست‌های آتی مجددا فرصت لازم جهت ارائه دیگر دستاوردهای فناورانه و دانش‍‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان در نظر گرفته خواهد شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، تمام سازمان‌ها و شرکت‍‌ها می‌توانند جهت مشارکت در این نشست‌های تخصصی درخواست خود را به دبیرخانه و مجری برگزاری این رویداد که مؤسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف است، ارسال کنند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و مراکز نوآوری در حوزه صنعت ساختمان می‌توانند جهت همکاری، محصولات و آخرین دستاوردهای خود را به دبیرخانه رویداد اعلام کنند.

برگزاری این چنین رویدادها و سلسله نشست‌هایی منجر به توسعه فضای تاب‌آوری و ارتقاء سطح رقابت‌پذیری زنجیره ارزش برای صنایع کشور می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا