هرمزگان به جایگاه چهارم تولید شغل کشور رسید

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه به دنبال تک رقمی کردن نرخ بیکاری در سطح استان هستیم، گفت: طبق آمارهای کشوری هرمزگان در تولید شغل رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان که با حضور کریمی بیرانوند معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: البته باتوجه به اینکه بیکاری در استان هرمزگان عمق زیادی دارد، تلاش مضاعفی برای حل این معضل نیاز است.

وی، نحوه نادرست آمارگیری را یکی دیگر از عوامل افزایش آمار بیکاری در استان هرمزگان برشمرد و بیان کرد: در این پروسه از منازل سازمانی و مشاغل نظامی آمارگیری نشده و از ۲۳ محله مورد نظر، ۱۹ محله نیز جزو محلات کمتر برخوردار بوده‌اند که مجموع این اقدام‌ها موجب وارد آمدن ضربه به آمار اصلی استان است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به آمارهای مختلف بیکاری در فصول مختلف سال اظهار کرد: نحوه آمارگیری مطلوب نیست و توقع می‌رود در آمارگیری‌ها مسائل استانی نیز لحاظ شود.

دوستی، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کیفیت زیست کارکنان و کارگران تصریح کرد: برای افزایش ایجاد اشتغال باید توجه ویژه به مشاغل بومی داشت که آمار اشتغال در همین استان اعمال شود.

وی با توجه به حل مشکل بیکاری دانش‌آموخته‌ها (فارغ‌التحصیلان) گفت: یکی دیگر از چالش‌ها بحث تسهیلات اشتغال‌زایی است که این تسهیلات باید مدیریت شود تا بتوان منابع را در کارهایی مصرف کرد که بتوان شاهد رشد اشتغال در استان باشیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: امسال سعی داریم برنامه و تکلیف استان در خصوص ایجاد اشتغال را به طور کامل انجام دهیم و شاهد بیکاری تک رقمی در سطح استان باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا