علی باستین: صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته در استان بوشهر حمایت می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته در بخش‌های مختلف اقتصادی استان بوشهر حمایت می‌شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، علی باستین عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف یکی از برنامه‌های مهم دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه در بخش‌های صنعت، صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی، طرح‌های گردشگری و صنایع تولیدی و اقتصادی دیگر با فعالان این حوزه منعقد شد.

باستین از فعال و تشکیل شدن کمیته راهبری عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های یاد شده خبر داد و تصریح کرد: برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تکالیف لازم دستگاه‌های اجرایی تعیین و در استانداری بوشهر نیز یک نفر برای پیگیری طرح‌ها تعیین شده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه‌ها را ۷۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد در استان بوشهر ضمن داشتن شرایط اقتصادی و اشتغال‌زایی، استقبال مطلوبی از سوی سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: مهمترین رکن عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها این است که برای تأمین زمین، صدور مجوز و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز هر یک از طرح‌ها در راستای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله بر اساس برنامه‌ریزی در یک افق پنج ساله به اهداف مورد نظر برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی و اقتصادی دست خواهیم یافت.

تأمین سرمایه در گردش و ثابت تولیدکنندگان

باستین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور وابسته به وزارت صمت اظهار داشت: یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای حمایت از صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته در بخش‌های مختلف اقتصادی استان بوشهر منعقد شد.

وی تأمین سرمایه در گردش و ثابت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را از اهداف مهم این تفاهم‌نامه دانست و بیان کرد: این تفاهم‌نامه نسبت به ضوابط بانکی دارای شرایط بهتر است و زمینه تسهیل تولید در این صنایع و واحدهای پیشرفته فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه بسیاری از صنایع تولیدی استان نوپا و دانش‌بنیان هستند تصریح کرد: با توجه به نرخ سود بانکی بالا در شرایط موجود و یا تأمین وثیقه‌های و ضمانت‌نامه مورد نیاز برای اخذ تسهیلات، واحدهای یاد شده با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور می‌تواند شرایط مطلوبی برای شرکت‌های تولیدی تسهیل و حمایت کند.

باستین بیان کرد: امید این مجموعه با کمک به واحدهای تولیدی استان مشکلات آنان را برطرف کند تا فصل جدیدی برای تحقیقات و حمایت از صنایع پیشرفته فراهم کند و در این راستا اداره کل صمت استان بوشهر واحدهای صنعتی که می‌تواند از مزیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته استفاده کنند شناسایی و معرفی می‌کند.

وی فرصت‌ها و مزیت‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر را برشمرد و بیان کرد: این استان با توجه به داشتن ظرفیت‌های مختلف قطب توسعه اقتصادی کشور و اکنون ۶.۵ درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به استان بوشهر است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا