صندوق کارآفرینی امید از ۷۰ هزار طرح اشتغالزایی حمایت می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: هدفگذاری صندوق کارآفرینی امید برای سال جاری حمایت از ۷۰ هزار طرح تولیدی است که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۵۰۰ طرح است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، نعمت‌الله رضایی در پایان سفر به چهارمحال و بختیاری و بازدید از طرح‌های اشتغالزایی این استان افزود: سرانه پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی در سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان بود که درصددیم این مبلغ را در سال جدید به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

وی حمایت از استان‌های کمتربرخوردار را از دیگر برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد و گفت: منابعی که به استان چهارمحال و بختیاری در سالجاری اختصاص می‌دهیم ۲ برابر سال گذشته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور خاطرنشان کرد: موضوع قابل توجه در حمایت از طرح‌های اشتغالزایی به ویژه مشاغل خرد و خانگی ورود فعالانه زنان در استان‌های کمتربرخوردار است به‌طوری‌که سهم زنان در دریافت تسهیلات این صندوق در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان و چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد است در حالی که این شاخص در استان تهران ۱۸ درصد است.

رضایی تمرکز این صندوق را بر حمایت از مشاغل خانگی و خرد اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد شاغلینی که تسهیلات صندوق را دریافت کرده‌اند در کارگاه‌های خرد و خانگی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از مجموع تسهیلات پرداختی سال گذشته صندوق ۳.۳ درصد است که با کل مجموع اعتبارات پرداختی دهه ۹۰ این استان برابری می‌کند.

به گزارش ایرنا، دیدار با استاندار و بازدید از تعدادی طرح‌های تولیدی راکد برای بازگشت آن به چرخه تولید از جمله برنامه‌‌های سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا