ناحیه نوآوری تهران دهم خرداد افتتاح خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از افتتاح ناحیه نوآوری تهران در دهم خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر علوم خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی اسدی، روز شنبه درباره ناحیه نوآوری تهران گفت: این ناحیه با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شهرداری تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در روز چهارشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۲ فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

وی افزود: در افتتاح ناحیه نوآوری تهران محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی ریاست جمهوری، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران حضور خواهند داشت.

اسدی گفت: این ناحیه از شمال از بزرگراه حکیم آغاز و تا خیابان انقلاب ادامه دارد و دانشگاه تهران نیز در آن قرار دارد. از غرب هم از بزرگراه شهید چمران تا بزرگراه مدرس خواهد بود و به طور کلی مساحتی معادل ۸۰۰ هکتار را شامل می شود. ۷۵۰ هکتار از این مقدار مساحت مربوط به ناحیه نوآوری و ۵۰ هکتار مربوط به شهر دانش دانشگاه تهران است. 

وی درباره نقش وزارت علوم، معاونت علمی و شهرداری تهران در ناحیه نوآوری تهران توضیح داد: وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری نقش تسهیلگری در قوانین و مقررات را جهت شگل گیری این ناحیه و توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری برعهده دارند و شهرداری تهران هم ارائه خدمات شهری را در این زمینه برعهده خواهد داشت.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه گفت: شعار دانشگاه تهران “جهاد علمی  برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسوولیت پذیری اجتماعی” است که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که جزو این دانشگاه است برای مسئولیت پذیری دانشگاه تهران در اجتماع، فعالیت های خود را در دستور کار قرار داد و بر همین اساس شعاری که برای ناحیه نوآوری درنظر گرفته ایم «زندگی پایدار هوشمند و سبز» است و مفهوم آن این است که تمام آحاد حاضر در این ناحیه بتوانند از منابع محدود موجود در ناحیه استفاده کنند به گونه‌ای که این منابع محدود بتواند نیازهای مردم را برآورده کند، ضمن آنکه نسل‌های آتی نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران در بیشتر زمینه‌ها کمک‌کننده توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری است، گفت: ایجاد ناحیه نوآوری و شهرهوشمند یعنی اینکه یک شهر معمولی به یک شهرهوشمند تبدیل شود و دولت هوشمند، تولید هوشمند، حمل و نقل هوشمند، شهروندان هوشمند و سلامت هوشمند داشته باشد و در هر زمینه این هوشمندی جاری و ساری باشد.

اسدی گفت: ناحیه نوآوری به محدوده جغرافیایی مشخص گفته می‌شود و ایده اصلی آن است که صاحبان ایده، استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده و کسانی که می توانند در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری نقش داشته باشند با تسهیلات کامل و شرایط آسان تر حضور پیدا کنند و هنر و مدیریت آن ناحیه این خواهد بود که بتواند منابع و دارایی های متنوع علمی، آموزشی، فرهنگی، فناوری و زیرساختی را به نحو بهینه‌ای در اختیار بازیگران و کنشگران اصلی قرار دهد که با راحتی تمام در زمینه های مختلف فعالیت کنند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه یکی از ویژگی های ناحیه نوآوری را حضور همه بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری دانست و افزود: همانطور که از اسم آن مشخص است،‌ این ناحیه ناحیه ای تخصصی و مبتنی بر نوآوری و فناوری همراه با تعامل با بافت شهری خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا