انتخاب ١۴ طرح برتر دانش‌بنیان برای رویداد ملی «تا ثریا» در استان سمنان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیر علمی رویداد ملی «تا ثریا» در استان سمنان گفت: ١۴ طرح برتر از ۳۰ طرح دانش‌بنیان رسیده به دبیرخانه این رویداد انتخاب شد. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محسن محمدنژاد، افزود: رویداد ملی «تا ثریا» به همت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج استان سمنان در روز یکشنبه هفتم خرداد ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ضمن هماهنگی با پارک علم و فناوری استان سمنان و پارک دانشگاه سمنان، ۳۰ طرح دانش‌بنیان توسط دبیرخانه رویداد دریافت شد.

وی ابراز داشت: توسط کارگروه ارزیابی شرکت پیشگامان ۱۴ طرح برتر شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور و ارائه در رویداد انتخاب شد.

به گفته محمدنژاد، پنج سرمایه‌گذار ملی از قبیل دانشمند، سازمان اقتصادی کوثر، مرکز رشد دانشگاه تهران، آستان قدس رضوی، مس سرچشمه و سرمایه‌گذاران داخلی استان سمنان مانند شرکت شهرک ها، اتاق بازرگانی، بانک کارآفرینی امید، صنایع و معادن استان، عقاب‌افشان و آریاترانسفو، در این رویداد حضور دارند.

دبیر رویداد ملی تا ثریا در استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی تفاهم‌هایی برای همرسانی سرمایه‌گذاران و حمایت از شرکت های دانش‌بنیان در این رویداد، اضافه کرد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها در این رویداد در قالب حمایت‌های مالی، تسهیلاتی، مشاوره و کارگاهی(مِنتوری) درنظر گرفته شده است که حمایت فنی و علمی می‌تواند از سوی دانشگاه‌ها و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشد و در بخش مالی اعتباری، حمایت سرمایه‌ای مدنظر است.

محمدنژاد یادآور شد: حمایت از دانش بنیان ها از طریق اهدای زمین یا سوله نیز پیگیری می شود که در این زمینه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان مذاکرات و موافقت‌هایی انجام شد.

وی گفت که این رویداد ملی با هدف پاسخگویی به نیازهای اولویت‌دار و فناورانه کشور در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

محمدنژاد افزود: این رویداد در ارتباط با اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های استان و کشور به صورت علمی پیش‌بینی شده است.

دبیر علمی رویداد ملی تا ثریا در استان سمنان، کمک به رشد اقتصادی، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و توسعه فناوری را از دیگر اهداف این رویداد بر شمرد و بیان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های فناورانه اولویت‌دار و شناسایی و حل نیازهای فناورانه از اهداف رویداد ملی تا ثریا است و در حقیقت با اشتراک گذاری مسائل فناورانه توسط سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، تولید محصول بهتر به عنوان مقصود نهایی تعیین شده است.

پیش از دولت سیزدهم، استان سمنان ٧٠ شرکت دانش‌بنیان داشت که اکنون با افزایش ١٠٠ درصدی به ١۴٢ شرکت رسیده است.

استان سمنان دارای ۲ پارک علم و فناوری و حدود ٧٠ هزار دانشجو است. از سوی دیگر، سمنان یکی از استان‌های صنعتی و قطب اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود و پیوند این ٢ حوزه می‌تواند در پیشبرد اشتغال و توسعه علمی کشور نقش‌آفرین باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا