۸۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور نوپا هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان کشور، ۸۰ درصد نوپا هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، رضا اسدی فرد روز پنجشنبه در جلسه بررسی چالش‌ها و مشکلات دانش‌بنیانی شرکت‌های آذربایجان شرقی، اظهار کرد: به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیل کسب و کار و سرمایه‌پذیری و شراکت و فرآیند اعتماد این شرکت‌ها را جزو برنامه‌های اولویت دار خود قرار داده است.

وی از طراحی برنامه‌های مختلف حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در کشور خبر داد و اظهار کرد: بر همین اساس رصد، کنترل و ارزیابی دانش‌بنیانی این شرکت‌ها نیز به نهادهای تخصصی منطقه‌ای و استانی واگذار می‌شود.

اسدی فرد با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا شرکت‌هایی هستند که مجموع فروش سالانه آن‌ها زیر پنج میلیارد تومان است و زیر ۱۰ نفر نیروی انسانی دارند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم به توانمندسازی، توسعه محصولات تولیدی، بازار فروش و رشد این شرکت‌ها کمک کنیم.

وی با اشاره به یک سالگی ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان کشور، یادآور شد: اجرای این قانون ریل‌گذاری و مسیر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را در کشور فراهم می‌کند و همه نهادها و دولت و مجلس شورای اسلامی باید در اجرای این قانون همکاری و هماهنگی داشته باشند.

اسدی فرد با تاکید بر اهمیت ارزش اقتصادی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، گفت: رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه ارزیابی طرح‌های دانش‌بنیان این است که از مداخله زیاد در فرایندها خارج شده و بر خروجی محصولات تمرکز کنیم.

به گفته وی بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۷۰ درصد طرح‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی در مرحله ارزیابی صدور مجوز تأیید نمی‌شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا