مصطفی قربان‌فر: امسال ۲۰ هزار شغل در همدان ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه امسال باید ۲۰ هزار و ۷۰۶ شغل در همدان ایجاد شود، گفت: سال گذشته ۲۶ هزار شغل در استان همدان ایجاد شده که ۱۱۰ درصد سهمیه استان بوده است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مصطفی قربان‌فر اظهار کرد: تا پایان فروردین سامانه رصد بسته بود و به همین علت هنوز آمار اشتغال توسط دستگاه‌های اداری ثبت نشده است اما پیش‌بینی می‌شود در دو ماهه ابتدای امسال ۲۰۰۰ شغل در استان ایجاد شده باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ماهیانه ۲۰۰۰ شغل در استان همدان ایجاد شده است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته ماهیانه ۲۰۰۰ شغل در استان همدان ایجاد شد و امسال هم به طور قطع اشتغال ایجاد شده اما هنوز در سامانه ثبت نشده است.

قربان‌فر درباره غیرواقعی بودن نرخ بیکاری استان، ادامه داد: میانگین نرخ بیکاری سه فصل نخست سال گذشته در استان ۸.۵ درصد و در کل ۹ درصد بوده اما اینکه بگوییم غیرواقعی است درست نیست چراکه این آمار توسط مرکز آمار به عنوان تنها مرجع رسمی ایران به‌دست آمده و اداره کار در آن دخیل نیست.

وی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی افزایش داشته است، یادآور شد: تسهیلات مشاغل خانگی از ۱۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۳۲ میلیارد تومان در سال‌جاری افزایش یافته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: سال گذشته از ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۲ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان توسط بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از تسهیلات تبصره ۱۶ در بخش مشاغل خانگی و طرح‌های خُرد بوده است که عمده آن پرداخت شده و تا پایان خرداد جذب کامل می‌شود.

قربان‌فر با اشاره به اینکه سقف تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به ۱۵۰ میلیون تومان افزاش یافته است، یادآور شد: تسهیلات تبصره ۱۸ هنوز اعلام نشده است اما در سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان از این محل پرداخت شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا