بسته بزرگ حمایت از دانش‌بنیان‌ها به زودی اجرایی می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور گفت:‌ بسته بزرگ حمایت از دانش‌بنیان‌ها به ویژه فناورانی که از بستر دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس Inotex۲۰۲۳) عصر سه شنبه با سخنرانی روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور به طور رسمی آغاز به کار کرد.

دهقانی فیروزآبادی در آیین افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۳ که در مجموعه پارک فناوری پردیس و با حضور جمعی از مسوولان و بازیگران بخش‌های مختلف زیست بوم نوآوری و فناوری کشور برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه امروز و پس از گذشت ۲ دهه درخت زیست بوم فناوری کشور با پشت سرگذاشتن بسیاری از مشکلات و خطرات بزرگ شده است، تاکید کرد: امروز فرصتی است که نهال‌های دیروز برای اثرگذاری مطلوب در بخش‌های مختلف اقتصاد حمایت شوند.

وی، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را یک طلیعه مناسب و ابزار قوی برای شکل‌گیری نهال‌های نوآورانه در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور به منظور تحقق اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

رییس بنیاد ملی نخبگان به انعقاد قرارداد ۳۰ میلیارد دلاری تجهیزات نوآورانه طی چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دستاورد نوید یک بازار پر رونق برای دانش‌بنیان‌ها را می‌دهد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین اظهار داشت: بسته بزرگ حمایت از دانش‌بنیان‌ها به خصوص فناورانی که از بستر دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند به زودی و طی هفته‌های پیش رو  اجرایی می‌شود، با اجرای این بسته حمایتی بستر بسیار حاصلخیزی را برای آنها فراهم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اینوتکس را بزرگ‌ترین رویداد فناوری و نوآوری کشور دانست که هدف اصلی آن عرضه آخرین دستاوردهای دانش‌بنیان‌ها و آشنایی کسب و کارهای نوپا با تجربیات شرکت‌های بزرگ و به هم‌رسانی سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه به صاحبان کسب و کارها برای رونق بیشتر اقتصاد کشور است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور افزود: هر ساله در رویداد اینوتکس برنامه‌های متنوعی برگزار شده است اما امسال به صورت اختصاصی در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برنامه‌هایی شکل گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم حداقل ۱۰۰ هزار نفر از فعالان این حوزه از این رویداد بزرگ بین‌المللی بازدید کنند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در کنار برنامه امسال همچنین رویداد فینوتکس به عنوان یک برنامه به هم‌رسانی و کنار هم آوردن فناوری‌ها و نوآوری‌های تامین مالی و صاحبان سرمایه برگزار می‌شود و این می‌تواند یک رویدادجانبی جذاب برای تامین شرکت‌ها از جمله شرکت‌های خلاق باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد خلاق یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگ و ارزشمند ملی است ، گفت: برنامه‌ای تحت عنوان سینوتکس یا رویداد بین‌المللی و نوآوری اقتصاد خلاق در نمایشگاه دوازدهم اینوتکس نیز همزمان اینوتکس برگزار می‌شود.

معاون رییس جمهور اظهار امیدواری ‌کرد: امسال که شروع این برنامه‌ها است نویدبخش یک جریان تاثیرگذار در حوزه اقتصاد خلاق و نوآورانه باشد.

به گزارش ایرنا، اینوتکس بزرگ ترین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و نوآور است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون تبدیل به مهم‌ترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از ۷۰ هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز نمایشگاه اینوتکس است و دبیرخانه این نمایشگاه با همکاری شرکت‌های مختلف از بخش خصوصی، برگزارکنندگان این نمایشگاه محسوب می شود و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان‌های دائمی این نمایشگاه هستند.

این رویداد بزرگ حوزه نوآوری امسال با حضور بیش از ۴۵۰ استارت‌آ‌پ و شرکت دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا