سامانه کاریابی در نمایشگاه کار دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر مرکز توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه تهران از راه‌اندازی سامانه کاریابی دانشگاه در نمایشگاه کار خبر داد و گفت: این سامانه به منظور ثبت فرصت‌های شغلی سازمان‌ها و ثبت نیاز کاری دانشجویان در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، فرشته امین در نشست خبری امروز به تشریح جزئیات برگزاری نمایشگاه کار دانشگاه تهران پرداخت و گفت: این نمایشگاه رویدادی است که هر ساله در دانشگاه‌های معتبر دنیا به صورت روتین برگزار می‌شود. به طوریکه در این نمایشگاه شاهد رویایی کارجو و کارفرما در محیط حرفه‌ای خواهیم بود.

وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه کار این است که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و کارجویان بتوانند تعامل مستقیم و بدون واسطه با کارفرمایان داشته باشند و از فرصت‌های شغلی، کارآموزی و حمایت‌های سازمان‌ها بهره‌مند شود.

مدیر مرکز توسعه مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه تهران ادامه داد: امسال در نمایشگاه کار دانشگاه تهران برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی شده است و وجوه متمایز این رویداد با رویدادهای سابق، حضور سازمان‌های مختلف در صنایع مختلف مثل حوزه پرداخت، خودرو و خودروسازی و … است.

دبیر علمی نمایشگاه کار دانشگاه تهران افزود: تاکید ما برای انتخاب سازمان‌ها این بوده که حتما بتوانند فرصت‌های کارآموزی و آموزشی را برای دانشجویان فراهم کنند.

به گفته این مقام مسئول، سامانه ای تعبیه و از یک ماه گذشته افتتاح شده و کارجویان و کارفرمایان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و پروفایل برای آن‌ها ایجاد شده و کارفرمایان فرصت‌های شغلی و کارجویان نیاز کاری خود را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: سامانه فوق بعد از نمایشگاه تحت عنوان “سامانه کاریابی دانشگاه تهران” رونمایی خواهد شد. ضمن اینکه امسال ۲۵ تا ۳۰ کارگاه آموزشی با رویکرد آماده سازی برای ورود به صنعت برگزار می‌شود.

دبیر علمی نمایشگاه کار دانشگاه تهران گفت: تلاش این بوده که در کارگاه‌های هدفمند از مدرسانی که در صنعت بوده و حرفه‌ای هستند، استفاده شود. دانشجویان می توانند از این فرصت کوتاه به نحو احسن استفاده کنند و مباحثی مثل آموزش مصاحبه شغلی، تکمیل رزومه، آشنایی با تکنولوژی‌ها و مشاغل فریلنسری را آموزش ببینند.

مدیر مرکز توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال در خصوص برگزاری برنامه تاک شو در این نمایشگاه نیز اظهار کرد: در این برنامه از مدیران عامل سازمان‌ها و افرادی در حوزه کسب و کار موفق و برند هستند، دعوت کرده‌ایم تا دانشجویان و کارجویان پای صحبت‌های این افراد بنشینند. همچنین در این نمایشگاه همچنین مسابقه ایده برتر برگزار می‌شود که براساس آن از کارفرمایان خواستیم چالش‌های خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کنند و کارجویان بر مبنای علایق خودشان چالش‌ها را انتخاب، تحلیل و بررسی می‌کنند و ایده های خود را از طریق سامانه‌ای ارائه می‌کنند و تیم داوری این ایده‌ها را بررسی و ایده برتر تقدیر خواهد شد.

امین تاکید کرد: در حاشیه این نمایشگاه نشستی با حضور مدیران ارشد و تصمیم گیرندگان حوزه اشتغال کشور در سه بخش سازمان‌های دولتی، دانشگاه و صنعت در محل خانه گفتگوی دانشگاه تهران با هدف شناسایی مشکلات حوزه اشتغال جوانان و ارائه راهکارهای اجرایی برگزار می‌شود.

به گفته مدیر مرکز توسعه مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه تهران، در این نمایشگاه همچنین پاویون مشاوران سازمان‌ها برگزار خواهد شد و در این راستا از سازمان‌ها خواسته شده، افرادی که می توانند خدمات مشاوره‌ای در حوزه آشنایی با سازمان، ارائه فرصت‌های شغلی و کمک به دانشجویان برای انتخاب شغل بهتر داشته باشند به مرکز توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال معرفی کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا