صادرات محصولات دارای نشان «دانش‌نماد» تسهیل خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام‌کرد: مطابق دستور العمل اعطای نشان دانش‌بنیان (دانش‌نماد)، صادرات محصولات دارای نشان دانش‌بنیان با داشتن یک علامت رسمی دولتی تسهیل می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، در راستای اجرای بند ۲ و ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف کمک به رشد تولید و افزایش صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان، دستورالعمل اعطای نشان دانش‌بنیان (دانش‌نماد) در کمیته تخصصی مدارک سیستم مدیریت کیفیت، تدوین، تصویب و برای اجرا به همه ذی‌نفعان ابلاغ شد.

با اجرای این دستورالعمل، اعتبار نشان دانش‌بنیان (دانش نماد) دو ساله خواهد شد و صدور گواهینامه انطباق محصول دانش‌بنیان (KB-COC) بر اساس یک استاندارد اظهار شده قابل پذیرش یا گواهینامه محصول دانش‌بنیان (KB-COP) بر اساس یک یا چند ویژگی اظهار شده انجام می‌شود که اعتبار این گواهینامه ها نیز دو ساله است.

طبق این دستور العمل، صادرات محصولات دارای نشان دانش‌بنیان (دانش نماد) با داشتن یک علامت رسمی دولتی تسهیل می‌شود.

نظارت بر محصولات دانش بنیان که نشان دانش نماد را دریافت کرده‌اند، ضمن رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و افزایش اعتماد عمومی، توسعه بازار را تضمین می‌کند.

دستورالعمل اعطای نشان دانش‌بنیان (دانش نماد) با تمرکز بر کوتاهی زمان صدور نشان، کاهش هزینه‌ها و رعایت عدم تعارض منافع دست‌اندرکاران تدوین شده است، به‌طوری که متقاضیان پس از مراجعه به اداره‌های‌کل استاندارد استان و تکمیل مدارک، حداکثر تا ۱۰ روز کاری می‌توانند گواهی دانش نماد را برای محصول دانش‌بنیان خود دریافت کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا