افتتاح کافه کارآفرینی شن‌های ساحلی بندرانزلی

نخستین کافه کار آفرینی شهرستان بندر انزلی با همت دفتر خدمات گردشگری شن‌های ساحلی  در محل رستوران لگاتو باحضور احمد دنیا مالی، نماینده محترم مردم شریف شهرستان بندرانزلی، دکتر نصرتی، معاون حوزه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، همکاران ستادی اشتغال و کارآفرینی، رمضان زاده، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر انزلی و شهردار بندر انزلی، رییس شورای شهر بندر انزلی و روسای ادارات صمت، شهرک‌های صنعتی بندر انزلی، اتاق اصناف، و جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در ابتدا دکتر نصرتی به فلسفه‌ی ایجاد کافه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: ارتباط سرمایه‌گذاری، تسهیلات و سایر امور با تولید یک اصل بدیهی بوده البته که صرفاً تزریق منابع، تامین اعتبار متضمن اشتغال تولید نخواهد بود. وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا نهادهایی که تسهیلگر ایجاد ارزش در فضای کسب و کار باشند ضروری و مهم هستند. نصرتی در ادامه به چهار نهاد اصلی با عنوان مرکز مشاوره کارآفرینی، نهاد شتابنده، فضای کاری اشتراکی و کافه کارآفرینی اشاره کرد که مجوز این نهادها توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر خواهد شد. 
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود شبکه‌سازی از طریق تبادل ایده‌ها، تجارت اعم از موفقیت‌ها و شکست‌ها از وظایف کافه‌های کارآفرینی خواند.

در ادامه نماینده مردم شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه بحث اشتغال همواره از موضاعات مهم و قابل پیگیری در شهرستان بندر انزلی می باشد اعلام داشت: با توجه به جایگاه اشتغال شهرستان بندرانزلی که در زمره سه رتبه اول مابین 16 شهرستان را به خود اختصاص داده است، رصد و ارزیابی عملکردی کافه کار آفرینی به صورت فصلی می‌توان کارآفرینان را در انتخاب ساز و کار درست هدایت کند.

وی در ادامه به یک عامل کلیدی در توسعه کارآفرینی پرداخت و گفت: ایجاد اشتغال از طریق به حرکت در اوردن چنین نهادهایی می‌تواند موجب توسعه فرهنگ کار آفرینی در جوانان شود.

در پایان رمضان زاده ضمن تشکر از مدعوین و بانیان این امر و حضور گرم نماینده شهرستان در افتتاحیه فوق، اعلام داشت کارآفرینان در مسیر خود با چالش‌ها و محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شوند که اگر شخصی قبل از شروع کسب ‌و کارش از آن‌ها اطلاع پیدا کند، مطمئنا به مسیر ترقی وی کمک زیادی خواهد کرد. وی افزود: کافه کارآفرینی می‌تواند با ایجاد فضایی گرم برای آینده کسب و کار و فناوری شهرستان و تربیت استعدادهای نو و حمایت از انها موثر باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا