اعلام آمار حضور بانوان در شرکت‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص فعالیت بانوان در شرکت‌های دانش‌بنیان آماری ارائه کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، محمدصادق خیاطیان، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی روز دوشنبه در دومین رویداد شکوفا که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد با بیان اینکه باید به موضوع مالکیت فکری بیش از گذشته توجه شود، گفت: مالکیت فکری برای کسب و کار‌های جدید حکم اکسیژن برای انسان را دارد.

وی با بیان اینکه معمولا کشور‌ها سعی می‌کنند از صاحبان ایده حمایت کنند تا از حقوق خود مطلع شوند، گفت: کشور‌ها مسئله توسعه و ترویج خلاقیت و نوآوری را قانون‌گذاری می‌کنند تا خلاقیت و نوآوری توسعه پیدا کند.

وی تأکید کرد: یک نظام مالکیت فکری موثرتر و کارآمدتر در هر کشوری کمک می‌کند تا به دارایی‌های فکری در رشد اقتصادی توجه ویژه‌ای شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نواوری گفت: خوشبختانه در کشور ما طی سال‌های گذشته این اتفاق افتاده است و از جنبه قانونگذاری، اجرا، حقوقی و قضایی به این موضوع به خوبی نگاه شده است.

خیاطیان گفت: در حال حاضر در اغلب زمینه‌های علمی، زمینه فعالیت زنان و بانوان فراهم شده است. رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه رهبری تاکید دارند سهم GDP اقتصاد دانش‌بنیان باید به ۵ درصد برسد؛ امیدواریم با همکاری معاونت علمی به این مهم دست یابیم.

خیاطیان با اشاره به آمار فعالیت بانوان در شرکت‌های دانش بنیان گفت: ۱۲ درصد مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان از بانوان هستند. همچنین ۲ هزار و ۵۸۲ نفر معادل ۲۲ درصد از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان از بانوان هستند.

خیاطیان با بیان اینکه ۱۷ درصد از سهام شرکت‌ها متعلق به زنان است، گفت: ۳۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بانوان هستند که این، حضور زنان در عرصه‌های علمی را نشان می‌دهد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا