ستاد توسعه فناوری نانو از مراکز توسعه کسب‌وکار و شتاب دهنده‌های فعال حمایت می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از جذب، رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپای حوزه فناوری نانو به واسطه مراکز توسعه کسب‌وکار و شتاب دهنده‌های فعال کشور حمایت می‌کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا،‌ چشم‌انداز این حمایت، تقویت توانایی مالی و تشویق این مراکز برای همکاری بیشتر با کسب‌وکارهای نوپای حوزه فناوری نانو است. همچنین، بهبود روحیه کارآفرینی و افزایش توان تولید داخل به کمک دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نانوی کشور محتمل است.

مراکز توسعه کسب‌وکار و شتابدهنده‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان زیست‌بوم نوآوری کشور هستند که با کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپا، فناوران و محققان کشور، اتصال آن‌ها را به مجموعه‌های سرمایه‌گذاری و صنایع، تسهیل می‌کنند. با این حال، به دلیل عدم‌قطعیت و نرخ شکست بالای کسب‌وکارهای نوپا، خطرات ذاتی فعالیت این مراکز توسعه کسب‌وکار بسیار بالاست.

از طرف دیگر، بازگشت سرمایه در این مراکز نیازمند گذراندن زمان زیادی می‌باشد که حضور و حمایت دولت و نهادهای متولی فناوری در کشور می‌تواند روحیه خطرپذیری این مراکز را تقویت کند و به رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپا به واسطه این مراکز کمک شایانی کند بنابراین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نظر دارد از جذب، رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپای حوزه فناوری نانو به واسطه مراکز توسعه کسب‌وکار و شتابدهنده‌های فعال کشور حمایت کند. چشم‌انداز این حمایت، تقویت توانایی مالی و تشویق این مراکز برای پذیرش بیشتر و کمک‌دهی به کسب‌وکارهای نوپای حوزه فناوری نانو است که متعاقبا بهبود روحیه کارآفرینی و افزایش توان تولید داخل قابل انتظار است.

براساس گزارش این ستاد، مراکز توسعه کسب‌وکار و شتاب دهنده‌ها در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و فعالیت در پذیرش و همکاری با کسب‌وکارهای نوپای نانو می‌توانند با شماره‌ ۰۲۱۶۳۱۰۲۳۱۳ تماس بگیرند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا