پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی شیراز برپا شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی شیراز از روز پنجم اردیبهشت ماه جاری با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده و طی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه به نمایش توانمندی‌های خود پرداختند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، در این پاویون که از پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود، ۱۴ شرکت دانش‌بنیان به عرضه محصولات و نمایش توانمندی‌های خود می‌پردازند.

شرکت‌‍‌هایی که در این پاویون حضور دارند عبارتند از:

آسمان سرخ آدینه
این شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از دوربین‌های حرفه‌‎ای چندطیفی امکان تهیه نقشه‌های تخصصی کشاورزی را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کرده است. پهپاد آسا می‌تواند نقشه‌های تخصصی کشاورزی از زمین‌های زراعی را با بالاترین جزئیات تهیه کند.

اکسیر آزمای شکوه کوثر
اکسیرآزما با محصول آمونیوم بای فلوراید به نمایشگاه آمده است. این محصول به عنوان یک حد واسط در تولید اسید هیدروفلوئوریک از هگزافلوئور و سیسلبیسیک اسید مورد استفاده قرار می‎‌گیرد.

تفتان بذر شرق
شرکت تفتان بذر شرق نیز بذر پیاز روز کوتاه را تولید کرده که مناسب کشت در مناطق جنوبی و نیمه دوم سال است. از مزایای این محصول می‌توان به دارا بودن تناژ مطلوب و مقاومت نسبی در مقابل بیماری‌های قارچی اشاره کرد.

زیست راندمان
محصول این شرکت دانش‌بنیان، بایوویتال، ترکیب بیولوژیکی است که حاوی میکروارگانیزم‌های مفید خاک‌های ایران بوده و با فناوری کاملا داخلی و بعد از جداسازی و خالص‌سازی با فرمولاسیون مناسب تولید می‌شود.

این ترکیب برای مزارع، گلخانه‌ها، باغ‌ها و فضای سبز قابل استفاده است. این ترکیب ضمن مدیریت بیماری‌های مهم گیاهی و قارچی مانند پوسیدگی‌های ریشه و طوقه، پژمردگی‌ها، گموز درختان میوه، گیاهان را در مقابل تنش‌های محیطی محافظت می‌کند.

دلیمه کشاورزی بنتم
علف‌کش اختصاصی دلیمه‌سس که مؤثـر جهت کنترل آفات کشاورزی است محصول شرکت دلیمه کشاورزی است. این محصول با قابلیت رقابت با قیمـت یک دهم بازار‌های جهانی، ترکیبی فرا ایمن برای تولیدکننده و کشاورزان با قرار گرفتن در گروه چهار سالم تنفسی، ترکیبی سالم با مصـرف ۳٫۵ تا ۴ لیتـر در هکتار و قابل رقابت با سموم شیمایی پرخطر است و از سوی دیگر به منظور حفظ محیطزیست، ماندگاری در آب و خاک ندارد.

ریشه‌گستر ویرا
‌این شرکت دانش‌بنیان نیز با کود زیستی باکتولند به نمایشگاه آمده است. کود تولیدی شرکت ریشه‌گستر ویرا حاوی باکتری‌های ریز و سفری و اسید هیومیک است. باکتری‌هـای موجود در ایـن کـود کـه به عنوان باکتری‌های محرک رشد گیاه نیز شناخته می‌شوند و به صورت کنترل‌شده و به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم بر رشد گیاه، توسعه ریشه و بخش‌های هوایی و همچنین سلامت گیاه اثرگذار هستند.

خزرالکتریک
خزرالکتریک نیز دستگاه مدرن خشک‌کن ایستاده گردش مجدد شالی و غلات را تولید کرده است. دستگاه مدرن خشک‌کن ایستاده گردش مجدد شالی و غلات بهترین گزینه برای خشک کردن ذرت، شالی، گندم، لوبیا، ذرت خوشه‌ای، انواع بذر‌ها و سایر غلات است.

با توجه به قیمت بالای انرژی در کشور ایـن نوع از خشک‌کن‌ها با توجه به کانتینیوز بودن آن و مصـرف پایین انرژی گازوییل یا گاز با تاییدیه از سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران بسیار کارا هستند.

شیمی‌کاران سبز طوبی
این شرکت دانش‌بنیان نیز کود کلات آهن را به تولید رسانده است. کـود کلات آهـن حـاوی ۶درصـد آهـن، یکـی از شناخته‌شده‌ترین کلات‌هـای خـاک‌مصرف و رایج‌ترین کلات آهـن در بین کشاورزان و مصرف‌کنندگان است و در عین حال یکی از پیچیده‌ترین و فناورانه‌ترین کود‌های ریزمغذی است که دانش فنی تولید آن تنها در انحصار چند کشور محدود بوده و برای اولین بار در کشور توسط شرکت شیمی کاران سبز طوبی تولید و آماده عرضـه به بازار است.

فن‌آوری زیستی طبیعت‌گرا
این شرکت نیز با تولید بایوفسفات بایوران به نمایشگاه آمده است. کود بیولوژیک بایو فسفات بایوران محصولی است که همزمان حاوی مقادیر قابل توجهی فسفرمعدنی، ماده آلی و باکتری‎های حل‌کننده فسفات است. باکتری‌های حل‌کننده فسفات گروهی از میکروارگانیزم‌های ریزوسفری هستند که با فعالیت‌های بیوشیمیایی خود در خاک، فسفات را از فرم غیر قابل جذب به فرم قابل جذب در می‌آورند.

ماناپاک‌دانا
شرکت ماناپاک دانا نیز فناوری بسته‌بندی با نام مانزی را تولید کرده است. این محصول از نوع بسته‌بندی‌های اتمسفر تعادلی اصلاح‌شده ساخته شده است که روش نوینی برای حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی محسوب می‌‎شود.

مهندسی مشاورپرتیکان صنعت پرشیا
شرکت صنعت پرشیا نیز با دستگاه سورتینگ میوه در نمایشگاه حاضر شده است. دستگاه سورتینگ پرتیکان به صورت خودکار قادر است با سرعت و دقت علاوه بر وزن، تمام ویژگی‌های ظاهری محصول مانند اندازه، نقص، کیفیـت، رنگ، چروک، رسیدگی و… را تشخیص دهد و مزایای فوری را برای کاربران خود به ارمغان آورد.

نانوسبزآوران طوبا
این شرکت به تولید محصول ارتمیزیااکو دست زده است. این محصول یک امولسیون گیاهی است که با استفاده از اسانس‌‍‌ها و روغن‌های گیاهی و پلیمر‌های گیاهی زیست‌سازگار فرموله شده است و برای مقابله با پسیل باغ‌های پسته و زیتون و گلابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روژین سازه ماهان
این شرکت دانش‌بنیان نیز قطره چکان آبیاری تولید کرده است. قطره چکان کشاورزی که به نام دریپر نیز شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در آبیاری قطره‌ای بوده که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌ها و بالا رفتن میزان بازدهی در آبیـاری می‌شود.

مهرسامان گستر آینده (سامتک)
شرکت سامتک نیز یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی شیراز است. این شرکت به طراحی و ساخت اتوماسیون هوشمند گلخانه، مرغداری، آبزیان و پرورش قارچ دست یازیده است. سامتک با بهره‌گیری از نسل جدید تکنولوژی مبتنی بر IOT و طراحی الگوریتم‌های منحصر به فرد باعث افزایش کیفیت و کمیت محصول، هماهنگی و عملکرد بهتر تجهیزات و در نتیجه بهبود شرایط محیطی و کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک تجهیزات همراه با کاهش خطا‌های انسانی در سالن‌های گلخانه و مرغداری می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا وسیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا