بیش از ۱۵۷ هزار کارمند بخش فناوری از ابتدای سال ۲۰۲۳ بیکار شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بیش از ۱۵۷۰۰۰ کارمند بخش فناوری شغل خود را از ابتدای سال ۲۰۲۳ از دست داده‌اند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، روزنامه «مورنینگ استار»، ۱۵۷۰۰۰ نفر از کارکنان بخش فناوری جهانی از ابتدای سال ۲۰۲۳ شغل خود را از دست داده‌اند. این آمار از اواسط ماه ژانویه به بعد شش برابر شد.

بر اساس داده‌های منتشر شده در وب سایت Layyoffs.fyi همین حالا سال ۲۰۲۳ از سال ۲۰۲۲ از نظر تعدیل نیرو پیشی گرفته است، به طوری که ۵۴۴ شرکت فناوری از ابتدای سال جاری ۱۵۷۶۸۸ تن از کارکنان خود را تعدیل کرده اند. به گزارش این وب سایت سال گذشته، ۱۰۲۴ شرکت ۱۵۴۳۳۶ کارمند خود را تعدیل کرده بودند.

هفته گذشته سایت آمازون اعلام کرد که ۹۰۰۰ شغل خود را علاوه بر ۱۸۰۰۰ نفری که در ژانویه اعلام کرده بود تعدیل کرده، اخراج کرده است. تازه‌ترین دور تعدیل‌ها احتمالاً در وهله اول روی سرویس‌های وب آمازون، ارتباطت مردمی و راه حل‌های فناوری، تبلیغات و توییچ تاثیر خواهد گذاشت.

اندی جسی، مدیرعامل آمازون، گفت: «این تصمیم بسیار سختی بود، اما به نظر می‌رسد که بهترین تصمیم برای شرکت در درازمدت باشد.»

پیشتر در ماه جاری، شرکت مادر فیسبوک، شرکت متا پلتفرمز (META) از برنامه‌هایش برای تعدیل ده هزار کارمند دیگر خبر داد و دلیل این تصمیم خود را تمرکز بیشتر روی بهره‌وری اعلام کرد.

در ماه نوامبر گذشته، متا اعلام کرد که قصد دارد ۱۱۰۰۰ نفر از کارکنانش یا حدود ۱۳% از نیروی کارش را در اولین دور از تعدیل نیروی این شرکت ۱۸ ساله تعدیل کند.

تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری شامل پلانتیر تکنولوژیز، توییلیو، داکوسان، سیلزفورش، اس‌ای پی، زوم ویدئو، کامیونیکیشنز، ایی بی، دل تکنولوژیز، پی پال هلدینگز، شرکت بین المللی ماشین‌های اداری (IBM)، شرکت اینتل، مایکروسافت، اسپورتیفای تکنولوژی و آلفابت اعلام کرده اند که در سال ۲۰۲۳ دست به تعدیل نیرو خواهند زد.

در فوریه گذشته نیز، با نقل قول از سه فرد آشنا، نیویورک تایمز اعلام کرد که توییتر نیز ۲۰۰ نیروی خود برابر با ۱۰% از کل نیروی کارش را تعدیل کرده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا