حسین مهدوی‌زادگان: ۶۶۰۰ فرصت شغلی توسط بنیاد برکت در قزوین ایجاد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مجری بنیاد برکت قزوین از ایجاد ۶ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی طی سال گذشته با محوریت مناطق محروم در سطح این استان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، حسین مهدوی‌زادگان، اظهار کرد: بنیاد برکت به عنوان بازوی محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و در راستای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق کمتر توسعه یافته با رویکرد اشتغال پایدار در سال گذشته به ۲ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزایی، تسهیلات ارزان قیمت در استان قزوین پرداخت کرده است.

به گفته وی، این طرح‌ها در بیش از ۱۰۰ روستا و شهر هدف استان و در بخش‌های آبزی پروری، باغبانی، زراعت، خدمات بازرگانی، پروش طیور، تولید کیف و کفش و پوشاک، خدمات آموزشی، خدمات عمومی، دامپروری، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، گلخانه و مشاغل فنی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغالزایی بنیاد در قالب طرح های آسمان، آفتاب، مهتاب و سحاب پس از بررسی تسهیلگر به واجدان شرایط پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی ها و عملکرد صورت گرفته، بنیاد برکت قزوین در منطقه ۴ کشور جزو مناطق نسبتاً برخوردار بوده که با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در استان، رتبه نخست و در کل کشور نیز مقام دوم را کسب کرده است.

مجری بنیاد برکت استان قزوین یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۲ هزار و ۵۰۰ طرح زمینه اشتغال هفت هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان فراهم شود.

ارایه تسهیلات به ۲۵ شرکت دانش‌بنیان در استان

مهدوی‌زادگان ادامه داد: با توجه به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیاد برکت از سال ۱۴۰۰ ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت کاری خود قرار داده به طوری که طی سال گذشته تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از ۲۵ طرح دانش‌بنیان پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های یاد شده در زمینه‌های دارویی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی، تشخیص و درمان، ساخت و تولید ماشین آلات و مواد پیشرفته، صنایع فرهنگی و هنری، صنایع خلاق و علوم انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری زیستی کشاورزی و صنایع غذایی فعالیت دارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا