درباره حمایت ۱۳ هزار میلیارد تومانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان مجاز اقتصادی مرتبط با گمرک

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بر اساس آمارها حدود۱۳ هزار میلیارد تومان از ضمانتهای پذیرفته شده در گمرک ایران طی سال ۱۴۰۱ در سال جاری وصول خواهد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم،  یکی از سیاست‌های حمایتی در وزارت اقتصاد و گمرک ایران سازوکار پذیرش ضمانت نامه های گمرکی به جای وصول مستقیم حقوق و  عوارض گمرکی است. بر اساس بخشنامه گمرک ایران شرکتهای تولیدی و بازرگانی میتوانند از تسهیلات ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند. بر این اساس فعالان مجاز اقتصادی سطح یک از زمان اظهار کالا به گمرک میتوانند ضمانت نامه یک ساله ارائه کنند. این ضمانت نامه برای فعالان مجاز سطح دو 9 ماه، برای فعالان مجاز سطح 3 6 ماه و برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از زمان اظهار کالا به گمرک 9 ماه لحاظ شده است.  این درحالی است که سایر شرکتهای تولیدی از زمان اظهار حداکثر تا پایان سال مالی (سر رسید 15 بهمن ماه) میتوانند از ضمانت نامه بانکی استفاده کنند.

تقریبا همین شرایط برای فعالان مجاز اقتصادی در بنگاه‌های بازرگانی نیز تکرار شده است. بر این اساس  غیر از فعالان مجاز و شرکتهای دانش بنیان سر رسید وصول ضمانت‌نامه‌های بانکی ارائه شده به گمرک 15 بهمن ماه و برای شرکت‌های  دانش‌بنیان و فعالان اقتصادی در صورتی که زمان اظهار در میانه سال باشد می‌توان بر اساس جدول زیر حتی در سال بعد نیز حقوق ورودی سال قبل را تسویه کنند.

پیگیریها نشان میدهد از حدود 40 همت ضمانت نامه اخذ شده در گمرکات اجرایی، حدود13 هزار میلیارد تومان از ضمانتهای پذیرفته شده در گمرک ایران طی سال 1401 در سال جاری وصول خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا