تخصیص وام 25 میلیارد ریالی به پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در حاشیه مراسم ضیافت افطاری واحدهای فناور این دانشگاه از دریافت وام ۲۵ میلیارد ریالی برای اختصاص به ۲۰ واحد فناور این پارک خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مراسم دورهمی و افطار واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در سالن آمفی تئاتر پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست با حضور رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف برگزار شد و در ابتدای مراسم بهنام طالبی رئیس پارک علم و فناوری شریف گزارشی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات پارک علم و فناوری شریف طی چند ماه گذشته ارائه کرد.

طالبی از اخذ وام ۲۵ میلیاردی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهشی شریف خبر داد و بیان داشت: این اعتبار به ۲۰ واحد فناور پارک اختصاص خواهد یافت.

۱۹۲ واحد فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف مستقر هستند که از این تعداد ۲۳ تیم نوآفرین، ۹۰ شرکت نوپا، ۵۷ شرکت رشدیافته، ۱۲ تامین کننده خدمت و ۱۰ دفتر نوآوری صنایع هستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، برنامه پارک برای استفاده از منابع مالی دیگر نهادهای دولتی و حکومتی را یادآور شد و افزود: این برنامه کمک شایان توجهی به تأمین مالی شرکت‌های فناور خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به حمایت بسیار خوب دانشگاه شریف از نخبگان، اذعان کرد چنین سطحی از رسیدگی به نخبگان دانشگاهی در سطح کشور کمتر دیده شده است.

در ادامه جلسه نمایندگان شرکت‌های فناور به بیان چالش‌ها و پیشنهادات خود پرداختند. در این زمینه ابتدا مهندس محمدرضا کدخدایی از شرکت «پردیس مکاترونیک شریف» به برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شرکت‌های فناور اشاره کرد. وی مواردی از جمله مشکلات مربوط به جذب نیروهای متخصص دانشگاه، ممنوعیت بکارگیری کارآموز توسط شرکت‌های عضو پارک را مطرح و پیشنهادی مبنی بر ایجاد ساختاری ارتباطی بین پارک و دانشگاه به منظور ارایه طرح‌های شرکت‌های عضو پارک به دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری به عنوان پایان‌نامه این دانشجویان عنوان کرد.

سپس مهسا قربانی از شرکت «سپهر بوم راد» نیز مشکلاتی مانند طولانی بودن مراحل اخذ مجوز، مشکلات مربوط به اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی را مورد تاکید قرار داد و پیشنهاد کرد که این نوع همایش‌های دورهمی با رویکردی تخصصی‌تر بیش از پیش در دستور کار پارک قرار گیرد.

در ادامه این جلسه جلیلی و طالبی به بیان نکاتی در خصوص موضوعات مطروحه از سوی واحدهای فناور پرداختند و جلیلی در راستای کاربردی شدن رساله‌های مقاطع ارشد و دکتری از اجرای طرحی با عنوان «طرح پیوند» خبر داد.

در انتها پس از اقامه نماز جماعت با برپایی سفره افطار این مراسم پایان یافت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا