هاشم آقازاده: شعار «مهار تورم و رشد تولید» با ایجاد بازار تخصصی برای دانش‌بنیان‌ها محقق خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: با ایجاد بازار تخصصی دانش‌بنیان‌، شرکت‌ها به طور ویژه در بازار سرمایه پذیرش می‌شوند، هرچقدر سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه در دانش‌بنیان‌ها افزایش پیدا کند، «مهار تورم و رشد تولید» محقق می‌شود.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، با نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم و رشد تولید» همه نهاد‌ها و سازمان‌ها به برنامه‌ریزی و حرکت هر چه بیشتر در جهت تحقق این شعار گام برداشتند در همین راستا معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برنامه‌هایی در جهت تحقق این مهم برنامه ریزی‌هایی کرده است که یکی از آن‌ها برگزاری رویداد‌هایی است که تعامل هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران از جمله استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها را فراهم آورد.

در این بین نمایشگاه اینوتکس به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای در حوزه نوآوری و فناوری کشور شناخته میشود و در طول ایـن سالها مورد استقبال طیف وسیعی از مخاطبان واقع شده است. این رخداد تلاش می‌کند که علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آن‌ها متصل کند و همچنین سرمایه گذاران را با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارت‌آپ‌ها آشنا نماید.

از این رو به سراغ هاشم آقازاده دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوررفتیم تا ببنیم برگزاری رویداد فینوتکس چه کمکی به افزایش سرمایه گذاری در حوزه دانش‌بنیان و در نهایت تحقق شعار سال می‌کند. آقازاده در گفتگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره تامین مالی شرکت های دانش‌بنیان توسط بازار سرمایه گفت: تاکنون تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق نهاد‌های دولتی صورت گرفته، اما باتوجه به محدود بودن بودجه دولت و افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به حضور و حمایت بازار‌ها و نهاد‌های مالی هستیم که بورس یکی از این نهاد‌های مالی است و امسال با حضور در رویداد اینوتکس قرار است به طور جدی وارد این حوزه شود.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق بازار سرمایه ترغیب مشارکت گسترده مردم در بحث سرمایه‌گذاری است که این نکته‌ای که مقام معظم رهبری همیشه در سخنانشان آن را مورد تاکید قرار دادند.

هاشم زاده در راستای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: این موضوع به اقتصاد مردمی و به مشارکت گرفتن مردم در اقتصاد برمی‌گردد به طوری که هرچقدرمسیر ورود فعالین دانش‌بنیان را به بازار سرمایه افزایش دهیم به این معنی است که بیشتر توانستیم مردم را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت ترغیب کنیم.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در ادامه بیان کرد: هرچقدر سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه در دانش بنیان‌ها افزایش پیدا کند هردو موضوع «مهار تورم و رشد تولید» می‌تواند رقم بخورد.با ایجاد بازار تخصصی دانش‌بنیان‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان به طور ویژه در بازار سرمایه پذیرش می‌شوند و هییت پذیرش اختصاصی، شاخص ویژه دانش‌بنیان خواهند داشت؛ و در ادامه می‌توانییم بگوییم که دانش‌بنیان‌ها به دو برهه تقسیم می‌شوند: قبل از ایجاد بازار تخصصی دانش‌بنیان‌ها و بعد از ایجاد بازار تخصصی دانش بنیان‌ها.امیدواریم با این اتفاق مشارکت مردمی در سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان‌ها افزایش پیدا کند.

وی در پایان یادآور شد: با ایجاد رویداد فینوتکس ۲۰۲۳ قرار است معرفی تسهیلاتی که از طرف شرکت بورس به دانش بنیان‌ها ارائه می‌شود در اختیار دانش‌بنیان‌ها قرار بگیرد و زمینه‌ای باشد برای تشویق و حضور هرچه بیشتر دیگر نهاد‌های مالی از جمله بانک‌ها و موسسات مالی و دیگر نهاد‌های مالی باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا