روح الله دهقانی فیروآبادی: شهرک‌های مولد و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی توسعه می‌یابند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از ظرفیت زیرساختی برای جانمایی و احداث شهرک مولد و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی بازدید کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، در بازدید میدانی و بررسی ظرفیت های ایجاد شهرک مولد و دانش بنیان در حوزه کشاورزی با اشاره به حمایت از ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به وسیله احداث شهرک‌های مولد و دانش‌بنیان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در فرمایشات خود بر ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید دارند. ما نیز در معاونت علمی این راهبرد را سرلوحه قرار داده‌ایم و در حوزه‌های اولویت دار و مهمی چون سلامت، امنیت غذا، انرژی، کشاورزی و سایر حوزه‌هایی که به اقتصاد دانش‌بنیان گره خورده‌اند، به دنبال بستر اتصال بازار واقعی به شرکت‌ها هستیم.

دهقانی، شهرک‌های مولد و دانش بنیان را الگویی متناسب با رفع نیاز جامعه به کمک فناوری، نوآوری و مشارکت بخش خصوصی دانست و ادامه داد: قرار است این شهرک ها بر مبای اقتصاد مردمی و برخاسته از مردم راه اندازی شود و به بهره‌برداری برسند. برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، منتورها و مواد اولیه و نهاده و سایر اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه کشاورزی دیده شده است.

وی افزود: در مجموع یک مدل کامل و اقتصادی که هدف آن، رفع نیازهای مردم باشد‌ در تمامی حوزه‌های اولویت دار باید  در کشور ایجاد شود. باید شکل و شیوه درست اقتصاد دانش‌بنیان در قالب یک الگوی مناسب اجرایی شود تا بخش خصوصی و مردم به این عرصه ترغیب شوند. تلاش داریم تا این الگوسازی را صورت دهیم و این روند را پیاده و اجرایی‌سازی کنیم تا سایر مردم و بخش ها به فعالیت در این عرصه ترغیب شده و ورود پیدا کنند.

گفتنی است حمایت از ایجاد شهرک‌های مولد و دانش‌بنیان در راستای موافقت‌نامه‌ای که قبلا میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده بود، صورت می‌گیرد که با محوریت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، الگوسازی و پیاده سازی مدل های مطلوب و نوآورانه در حوزه کشاورزی انجام می شود.

برای اجرای اولیه این طرح از زمینی به مساحت 200 تا 300 هکتار بازدید صورت گرفت و قرار است این ظرفیت، برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایجاد شود که فناوری را از مرحله آغاز تا بازار در این شهرک پیاده و اجرایی کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا