اعلام جزئیات حمایت پارک فناوری دانشگاه تهران از شرکت‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه هر چه تورم افزایش یابد، تامین مواد خام اولیه برای تولید محصولات دانش‌بنیان افزایش می‌یابد، گفت: ما به منظور حمایت از شرکت‌ها، فضای پارک دانشگاه تهران را افزایش دادیم و تاکنون حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان خدمات تسهیلات کم‌بهره و تضامین در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک دانشگاه تهران قرار داده‌ایم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر علی اسدی، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته را به نام سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” نامگذاری کردند، بر این اساس ما توسعه زیر ساخت بوم فناوری و نوآوری را به دو برابر ارتقاء دادیم که برای این منظور امکانات دانشکده‌ها و دانشکدگان و پردیس‌های دانشگاه تهران را فراخواندیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با همکاری سازمان‌های‌ مختلفی خارج از دانشگاه حجم فضای فیزیکی پارک را به منظور استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به دو برابر افزایش دادیم و به دنبال آن خدمات ارائه مشاوره توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان را ساماندهی کردیم و اکنون مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌هایی چون مالی، معاملاتی، بیمه و حقوقی به آنها ارائه می‌شود.

اسدی، برگزاری رویدادها را از دیگر اقدامات پارک دانشگاه تهران نام برد و یادآور شد: این رویدادها با هدف تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه تسهیلات برای صادرات این محصولات برگزار می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: همچنین در حال نهایی کردن شبکه ارتباط میان سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. شرکت‌های دانش‌بنیانی که محصولاتی را به تولید می‌رسانند و بار مالی کمتری دارند، سرمایه‌گذاران به این حوزه‌ها وارد شوند.

وی از ارائه یارانه تجاری‌سازی خبر داد و گفت: این تسهیلات با همکاری وزارت علوم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا خواهد شد، ضمن آنکه تسهیلات کم بهره و تضامین از طریق صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به شرکت‌ها اختصاص می‌یابد.

اسدی با اشاره به نقش صندوق‌های پژوهش و فناوری در توسعه اکوسیستم نوآوری با تاکید بر اینکه این صندوق‌ها می‌توانند نقش مهمی در جبران کمبود نقدینگی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند، افزود: شرکت‌های بزرگ در تامین منابع مالی خود شاید چالشی نداشته باشند، ولی شرکت‌های کوچک و نوپا که توانمندی تخصصی و فناورانه بالایی دارند، ولی توان مالی کمتری دارند، این صندوق‌ها می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی یادآور شد: نقش صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران این است که تسهیلات کم بهره ۱۲ درصد در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و مهمترین آنها این است که تضامین مورد نیاز شرکت‌ها را تامین می‌کند.

رییس پارک دانشگاه تهران اضافه کرد: همچنین اگر شرکتی در مناقصه‌ای برای انجام پروژه‌ای شرکت کرد، اگر کارفرما نیاز به تضامین داشته باشد، این صندوق تضامین را صادر می‌کند که تاکنون حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان خدمات تسهیلات کم بهره و تضامین در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک دانشگاه تهران قرار داده است.

وی با اشاره به افزایش تورم بر روند فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه این امر متاسفانه بسیار بر فعالیت شرکت‌ها تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: این امر می‌طلبد که سرمایه خود را در صندوق به چندین برابر متناسب با افزایش تورم ارتقاء دهیم.

اسدی تاکید کرد: هر چه تورم افزایش یابد، تامین مواد خام اولیه برای تولید محصولات دانش‌بنیان افزایش می‌یابد و نیاز است قدرت صندوق‌ها از نظر مالی چندین برابر افزایش یابد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شرکت‌ها باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا