علی باستین: ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر هدف‌گذاری شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره افزایش طرح‌های اشتغال‌زایی در استان گفت: ایجاد بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان هدفگذاری شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، علی باستین، ظهر روز سه شنبه در نشست با مسئولان و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با قدردانی از تلاش این مجموعه در سال 1401 اظهار داشت: در این سال با هم‌افزایی و تعامل به توفیقات خوبی دست یافتیم که کاهش نرخ بیکاری و تحقق سهمیه اشتغال تعیین شده از جمله توفیقات این بخش است.

وی با بیان اینکه مدیریت راهبردی اشتغال استان بوشهر بر عهده این مجموعه قرار دارد تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال برای ایجاد 18 هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده که بیش از این میزان محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر پرداخت 3 برابری تسهیلات بانکی در بخش مشاغل خانگی در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فعالیت‌های انجام در بخش مهارت‌آموزی کاری بسیار ارزشمندی بود که در سال گذشته اقدامات مهم و موثر انجام شد.

باستین افزایش 2 برای تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف در استان بوشهر را از دیگر توفیقات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: فعال شدن تعاونی مرزنشینان استان بوشهر از دیگر دستاوردهای سال 1401 است که تشکیل شرکت تعاونی آبزیپروری یکی دیگر از توفیقات است.

وی با بیان اینکه شعار امسال دارای 2 رکن مهار تورم و رشد تولید است خاطر نشان کرد: بخشی از تحقق این شعار بر اساس سیاستگذاری ملی است ولی بخشی بر اساس قابلیت‌ها به استان‌ها برمی‌گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با تأکید بر تدوین برنامه برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با مشارکت دستگاه‌های مختلف اقتصادی، سیاست تحقق شعار امسال بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر تدوین و عملیاتی می‌شود.

باستین یکی از دستاوردهای سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با بخش خصوصی دانست و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخش خصوصی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری 760 هزار میلیارد تومانی در دستور کار دارد.

وی تحقق 50 درصدی اشتغال نیروهای بومی در شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر را یکی دیگر از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور اعلام کرد و افزود: در این راستا کمیته تخصصی متشکل از مسئولان ذیربط تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تعاونی مرزنشینان را یک فرصت مهم برای رونق اقتصادی و رشد تولید دانست و ادامه داد: این تعاونی‌ها واردات را در مقابل صادرات انجام می‌دهند که باید تلاش شود از ظرفیت محصولات پتروشیمی برای  صادرات از طریق تعاونی‌های مرزنشینان استفاده شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا